Koniec redukcji załogi w Air France

aktualizacja: 28.02.2016, 12:23
Foto: Bloomberg

Francuski przewoźnik ma nadzieję, że likwidacja 1700 miejsc pracy przewidziana do początku 2017 r. będzie ostatnia, bo koniunktura poprawiła się — stwierdził jego przedstawiciel.

REDAKCJA POLECA

Liczba likwidowanych etatów mocno zmalała wobec tego, co przewidywano w grudniu w ramach drastycznego planu B, od którego pracodawca odstąpił w połowie stycznia.

Air France po przedstawieniu 18 lutego lepszego bilansu rocznego od przewidywań zakłada teraz likwidację 1405 etatów personelu naziemnego zamiast co najmniej 1823 i 200 wśród pracowników pokładowych (bez pilotów) wobec 890. AF nie zwolni żadnego pilota, w grudniu planowała rozstanie się z 280.

Pracodawcy zależy, by plan dobrowolnych rezygnacji z pracy był ostatni, firma zamierza zatrudniać znów pilotów, stewardessy i stewardów zależnie od powodzenia negocjacji przewidzianych w tym roku z obiema kategoriami zawodowymi. 10 marca zaczną się rozmowy z pilotami, przewidziano 5 spotkań w miesiącu. Przed latem  podejmie rozmowy z pracownikami pokładowymi, bo umowa zbiorowa z nimi wygasa z końcem października.

Air France uzasadnia nową redukcję uzgodnieniami sprzed ostatecznego przyjęcia programu działalności w 2016 r. i koniecznością dalszych oszczędności dla poprawienia konkurencyjności wobec IAG i Lufthansy. IAG spodziewa się w tym roku wzrostu zysku o 40 proc. czyli o ponad 900 mln euro.

Przedstawiciel AF uważa, że nie należy wszystkich korzyści z niższych cen ropy a więc i paliwa przerzucić na obniżenie cen biletów, bo część tych środków należy przeznaczyć na inwestycje i rozwój. — Nasi konkurenci mają większe możliwości kupowania samolotów, odnawiania kabin czy wprowadzania techniki cyfrowej, a ponadto zaoferowania części tych korzyści klientom — dodał.

Związki zawodowe nie są oczywiście zadowolone. Największy CFE-CGC zgodził się na nowe cięcia, bo nie ma wypowiedzeń, ani obniżek zarobków i trzeba wreszcie z tym skończyć — stwierdził jego szef Ronald Noirot. Dla CCE (CGT) znowu personel naziemnym i pokładowy płaci, a pilotom znów udało się uniknąć redukcji. CFDT wątpi w słuszność ekonomiczną dobrowolnych odejść, które doprowadzą do outsourcingu działalności, która powinna pozostać w firmie.

Komentarz dnia

#RZECZoEKONOMII: Problemy energii słonecznej w Polsce

Żródło: ekonomia.rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE