Zaawansowane technologie szansą dla firm z sektora morskiego

W branży, o której jeszcze kilka lat temu mówiło się, że jest w głębokim kryzysie, można odnieść sukces. Przykładem jest gdyńska firma Enamor, która wraz z producentem silników statkowych, firmą Winterthur Gas & Diesel, dostarcza swój autorski system DCM na nowo budowane jednostki.

Aktualizacja: 22.10.2018 09:00 Publikacja: 22.10.2018 08:00

< Za pomocą aplikacji internetowej voyagetracker.enamor.pl, można śledzić trasę „Daru Młodzieży”

< Za pomocą aplikacji internetowej voyagetracker.enamor.pl, można śledzić trasę „Daru Młodzieży”

Foto: materiały prasowe

W połowie 2017 roku firma Enamor została partnerem biznesowym jednego z największych na świecie producentów silników statkowych - firmy Winterthur Gas & Diesel. W wyniku współpracy działów badawczych obu firm powstał System Przetwarzania Danych – DCM, który zintegrowany z elektroniką silnika głównego statku pozwala na zmniejszenie kosztów jego eksploatacji. System DCM został już uruchomiony na ponad 30 statkach i planuje się, że do końca 2019 roku najnowszy produkt firmy Enamor zostanie zainstalowany na kolejnych 150 jednostkach pływających.

– Wszystkie oferowane przez nas systemy ukierunkowane są na rozwiązanie problemu zarządzania efektywnością energetyczną statków. Wynika to z rosnących wymagań formalnoprawnych nakładanych przez Międzynarodową Organizację Morską – mówi Maciej Rek, prezes zarządu Enamoru.

Z badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę wynika, że armatorzy w obliczu niestabilnej sytuacji na rynku paliw intensywnie poszukują oszczędności poprzez redukcję zużycia energii na statkach, a coraz silniejsza konkurencja na światowym rynku frachtowym oraz nadpodaż tonażu wymusza na nich obniżanie kosztów eksploatacyjnych.

– Starając się wyjść naprzeciw wymaganiom sektora morskiego, realizujemy wiele projektów badawczych. Jednym z nich jest dofinansowany z funduszy europejskich projekt zakładający stworzenie systemu Seaperformer, który zapewnia wsparcie decyzyjne menedżerom flot i prowadzi do zmniejszenia kosztów operacyjnych oraz negatywnego wpływu na środowisko naturalne – dodaje prezes Enamoru, zaznaczając, że fundusze unijne stanowią wsparcie dla statutowej działalności przedsiębiorstwa, które wywodzi się ze środowiska akademickiego.

Powstały w 1989 roku Enamor jest spin-offem Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, którego bliskie sąsiedztwo miało kluczowy wpływ na kierunek rozwoju spółki. Do dziś można zauważyć ścisłą współpracę obu jednostek. W 2018 roku Enamor został partnerem technicznym Rejsu Niepodległości, udostępniając jednostce m.in. autorski system EVT, służący analizie i monitorowaniu wybranego okresu podróży. Dodatkowo, za pomocą aplikacji internetowej voyagetracker.enamor.pl, można śledzić trasę „Daru Młodzieży".

Innowacyjność firmy została doceniona przez władze województwa pomorskiego, które przyznały przedsiębiorstwu Nagrodę Pomorską Gryfa Gospodarczego 2018 w kategorii lider innowacji. Jak zaznaczył marszałek województwa – wyróżnione zostały podmioty, które budują otoczenie biznesu, wspierają przedsiębiorczość młodzieżową oraz podejmują współpracę ze szkołami zawodowymi, a także wpływają na szeroko pojęty rozwój przedsiębiorczości w regionie.

W połowie 2017 roku firma Enamor została partnerem biznesowym jednego z największych na świecie producentów silników statkowych - firmy Winterthur Gas & Diesel. W wyniku współpracy działów badawczych obu firm powstał System Przetwarzania Danych – DCM, który zintegrowany z elektroniką silnika głównego statku pozwala na zmniejszenie kosztów jego eksploatacji. System DCM został już uruchomiony na ponad 30 statkach i planuje się, że do końca 2019 roku najnowszy produkt firmy Enamor zostanie zainstalowany na kolejnych 150 jednostkach pływających.

Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec