Stocznia Szczecińska – przyszłość polskiego przemysłu

W Szczecinie ponownie produkowane są statki. Stocznia z impetem wkracza na rynek międzynarodowy, w ślad za realizowanymi już kontraktami przygotowywane są kolejne. To w stoczni bije dziś przemysłowe serce Szczecina i Pomorza Zachodniego.

Aktualizacja: 22.10.2018 09:00 Publikacja: 22.10.2018 08:00

Stocznia Szczecińska – przyszłość polskiego przemysłu

Foto: materiały prasowe

Kilka dni temu na pochylni stoczniowej zwodowano już trzeci już megajacht. W sierpniu 2018 roku ruszyła produkcja cruiserów budowanych w kooperacji z zachodnioeuropejskim kontrahentem. W najbliższych miesiącach rozpoczyna się produkcja serii coasterów, finalizowane są negocjacje dotyczące budowy zbiornikowców. Czas pracy stoczni i jej moce produkcyjne stają się coraz bardziej cenne, a definiowanie portfela obsługiwanych kontraktów wymaga podejmowania racjonalnych wyborów.

Stocznia Szczecińska to stocznia kompaktowa dysponująca pełnym potokowo-gniazdowym łańcuchem technologicznym z wyspecjalizowanymi ośrodkami do produkcji statków. Posiada zdolność realizacji kompletnego statku – od przygotowania projektu po wodowanie i wyposażenie pod banderę. Stocznia zorganizowała hub stoczniowy – środowisko, w którym wokół niej jako lidera skupiają się podmioty gospodarki morskiej. Samodzielnie kontraktuje, współpracując z 60 podmiotami branżowymi. Dzięki takiej partnerskiej i wydajnej ekonomicznie formule działania stocznia wie, jakimi zasobami dysponuje i może planować wspólne działania.

Przyjęty model biznesowy i racjonalne działania rozwojowe przynoszą realne efekty. Realizowany jest własny autorski program finansowania działań spółki, w ramach którego stocznia działa tylko i wyłącznie w oparciu o własne środki. Może się ona pochwalić stabilną sytuacją finansową, wypracowywanym od 2,5 roku zyskiem, który systematycznie angażowany jest w rozwój infrastruktury i inwestycje. Wobec realizowanej polityki ekonomicznej stocznia jest wiarygodnym partnerem dla kontrahentów w kraju i za granicą. Jest też jedynym tego typu zakładem w Europie, który nie posiada żadnych obciążeń na majątku spółki, kredytów itp. Spółka jest właścicielem gruntów i infrastruktury technologicznej.

Kluczowe znaczenie ma przemyślana koncepcja i konsekwencja w realizacji inwestycji. Od wznowienia aktywności stoczni w obecnej formule w 2016 r. do chwili obecnej wartość uruchomionych inwestycji infrastrukturalnych wyniosła 30 mln zł. Horyzonty przyszłości wyznacza projekt statku autonomicznego zgłoszony w konkursie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W ślad za tym idą nowe przedsięwzięcia. Każdy statek to nowa jakość. Stocznia inicjuje nowatorskie rozwiązania i nową jakość dla budowanych przez nią statków, bo one będą pływać po morzach dopiero jutro, za rok, za dwa lata.

Do takich liderów należy przyszłość polskiego sektora okrętowego i całego przemysłu. Dzięki stoczni Szczecin jest tak ważnym miejscem na gospodarczej mapie kraju.

Kilka dni temu na pochylni stoczniowej zwodowano już trzeci już megajacht. W sierpniu 2018 roku ruszyła produkcja cruiserów budowanych w kooperacji z zachodnioeuropejskim kontrahentem. W najbliższych miesiącach rozpoczyna się produkcja serii coasterów, finalizowane są negocjacje dotyczące budowy zbiornikowców. Czas pracy stoczni i jej moce produkcyjne stają się coraz bardziej cenne, a definiowanie portfela obsługiwanych kontraktów wymaga podejmowania racjonalnych wyborów.

Stocznia Szczecińska to stocznia kompaktowa dysponująca pełnym potokowo-gniazdowym łańcuchem technologicznym z wyspecjalizowanymi ośrodkami do produkcji statków. Posiada zdolność realizacji kompletnego statku – od przygotowania projektu po wodowanie i wyposażenie pod banderę. Stocznia zorganizowała hub stoczniowy – środowisko, w którym wokół niej jako lidera skupiają się podmioty gospodarki morskiej. Samodzielnie kontraktuje, współpracując z 60 podmiotami branżowymi. Dzięki takiej partnerskiej i wydajnej ekonomicznie formule działania stocznia wie, jakimi zasobami dysponuje i może planować wspólne działania.

Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów
Transport
Francuscy kontrolerzy w akcji. Odwołane loty także z Polski
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje