Będą to dwa statki klasy Edge o długości 300 metrów i jeden klasy Oasis, największy na świece (362 m), taki sam jak „Harmony of the Seas", który na początku maja opuścił stocznię w Saint-Nazaire.

"Po sukcesie tych olbrzymich jednostek, ostatnia ("Harmony of the Seas — Oasis 3") została właśnie dostarczona, a trwa budowa następnej, Oasis 4, z  terminem dostawy w 2018 r. Royal Caribbean postanowił zamówić kolejną na 2021 r." — stwierdza komunikat francuskiej stoczni. Dostawę pozostałych dwóch statków wycieczkowych przewidziano w 2021 i 2022 roku.

Wraz z nimi zamówienia pozyskane w tej stoczni od początku roku obejmują 9 statków. — Do 2023 r. będziemy dostarczać jeden, dwa statki rocznie — podkreśla dyrektor generalny STX France Laurent Castaing. — Stocznia ma zapewnioną pracę na 7 lat z maksymalnym wykorzystaniem naszych mocy, co oznacza zatrudnienie 6 tysięcy pracowników, łącznie z firmami kooperującymi. STX France będzie zwiększać zatrudnienie, zlecać zamówienia podwykonawcom rozwijać prace badawczo-rozwojowe i plany inwestycyjne, także wykorzystanie morskiej energii odnawialnej — dodał.

STX France, do marca 2006 Alstom Marine, później stała się filią norweskiej Aker Yards, która została przejęta w 2008 r. przez koreańską STX. Koreańczycy mają w niej 66,66 procent udziałów, a skarb państwa Francji resztę.