Jego część - 4,5 kilometrowy odcinek drogowcy zdołali uruchomić jeszcze przed zakończeniem kontraktu. Trasę budowało konsorcjum Budimexu i Strabaga.
Nowy odcinek S5 ma po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra w każdą stronę. Szerokość pasa rozdziału została tak zaprojektowana, by w przyszłości można było dobudować trzeci pas. Powstały dwa węzły: Żmigródek i Żmigród, a także drogi dojazdowe. Elementem otwartej trasy jest blisko 750-metrowy most nad Baryczą. Koszt jego budowy stanowił blisko jedna piątą wartości całego kontraktu.
Cały dolnośląski odcinek budowanej trasy S5 od Korzeńska do Wrocławia liczy 48 kilometrów i został podzielony na trzy części. W ramach inwestycji powstanie 7 węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa) i 46 mostów. Zaplanowano 4 miejsca obsługi podróżnych i budowę obwodu utrzymania drogi. Całkowity koszt przedsięwzięcia sięgnie 1,8 mld zł, z czego połowa zostanie dofinansowana z funduszy unijnych.
Nowa droga ekspresowa S5 docelowo połączy województwo dolnośląskie z krajowym układem drogowym województwa wielkopolskiego i Polski północnej. Poprawi też znacznie warunki w ruchu dalekobieżnym i regionalnym. Budowa trasy wprowadzi ponadto ułatwienia w międzynarodowym transporcie, a także zmniejszy oddziaływanie infrastruktury drogowej na środowisko. Dzięki budowie S5 nastąpi skomunikowanie autostrady A2 z autostradą A4.
Budowa S5 przyspieszy także w części północnej trasy. Blisko 1,4 mld zł będzie kosztować 54-kilometrowe połączenie Bydgoszczy z autostradą A2 w Wielkopolsce. To obecnie największe przedsięwzięcie drogowe w regionie. Budowa trasy od węzła Bydgoszcz Błonie (dawniej Białe Błota) do granicy województwa otrzymała unijne wsparcie w wysokości 716 mln zł.