Inwestycja obejmuje budowę 3,5-kilometrowej jezdni z trzema pasami ruchu w każdą stronę i samego węzła Przyczółkowa. Ponadto przebudowę podziemnej infrastruktury oraz budowę urządzeń ochrony środowiska.

Wydane zezwolenie dotyczy odcinka B nowo budowanej 18,5-kilometrowej części Południowej Obwodnicy Warszawy. Trasa powstająca pomiędzy węzłami Pułaska i Lubelska została bowiem podzielona na trzy fragmenty. Odcinek A ciągnie się od węzła Lubelska do węzła Przyczółkowa, odcinek B zaczyna się na węźle Przyczółkowa i biegnie do węzła Wał Miedzeszyński, natomiast odcinek C rozciąga się pomiędzy Wałem Miedzeszyńskim a węzłem Lubelska. Przed tygodniem ZRID został wydany dla odcinka od Wału Miedzeszyńskiego do węzła Lubelska. Prace przy budowie mostu przez Wisłę (powstaje w ramach odcinka B) zaczęły się już wcześniej. Natomiast odcinek od węzła Lubelska do węzła Przyczółkowa, którego częścią będzie przeszło 2-kilometrowy tunel pod Ursynowem, dopiero czeka na zielone światło. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska jeszcze analizuje uwagi do projektu (wpłynęło ich ok. 7 tys.), więc prace budowlane zaczną się dopiero w przyszłym roku.

Nowa część Południowej Obwodnicy Warszawy pochłonie 6,5 miliarda złotych. Cały budowany fragment POW, którego otwarcie zaplanowano na 2020 rok, będzie mieć 18,5 km długości i 5 węzłów: „Ursynów Zachód", „Ursynów Wschód", „Przyczółkowa", „Wał Miedzeszyński" i „Patriotów". Przewidziana jest także rezerwa pod dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis", pomiędzy węzłami „Przyczółkowa" i „Wał Miedzeszyński".

Budowa fragmentu obwodnicy od węzła Puławska do węzła Lubelska to część warszawskiego ringu, która połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina. Na rozpoczęcie budowy czeka jeszcze Wschodnia Obwodnica Warszawy, która opóźnia się z powodu braku porozumienia w sprawie przebiegu trasy przez Wesołą. Cała obwodnica Warszawy będzie mieć 82 kilometry.