LEVC boi się wpływu Brexitu na eksport

Firma London Electric Vehicle Co (LEVC) należąca do chińskiej Geely ma nadzieję, że negocjowanie warunków Brexitu nie zaszkodzi planom eksportu 50 proc. czarnych taksówek do 2020 r.

Aktualizacja: 18.09.2017 11:27 Publikacja: 18.09.2017 11:11

LEVC boi się wpływu Brexitu na eksport

Foto: Bloomberg

- Do 2020 r. chcemy dojść do 50 proc. eksportu naszych produktów — stwierdził prezes Chris Gubbey. LEVC uruchomiła w marcu w środkowej Anglii nowa fabrykę czarnych taksówek i chce wypuścić 10 tys. takich pojazdów na rynek brytyjski i na eksport.

— Bardzo zależy nam na postępach w negocjacjach w kierunku utrzymania obecnej sytuacji, bez dodatkowych ceł — stwierdził Gubbey o staraniach wynegocjowania polubownego rozstania W. Brytanii i Uni. — Nie sądzę, by ktokolwiek miał prawdziwy plan B — dodał.

Biznes plan firmy zależy od utrzymania swobodnego przepływu towarów między jej zakładem w Anglii i innymi częściami składowymi grupy Geely, także właściciela Volvo Cars. — Możliwość korzystania z technologii Volvo i jej bazy dostawców jest dużym ułatwieniem — uważa.

LEVC zależy od wolnego handlu pozwalającego jej importować podzespoły dla brytyjskiej fabryki z innych krajów. — Otrzymujemy z grubsza jedną trzecią komponentów z rynku brytyjskiego, jedną trzecią z reszty Europy i około jednej trzeciej z Azji — powiedział Gubbey.

W taksówkach znajdą się komponenty stosowane w innych pojazdach grupy Geely. Siemens dostarcza elektryczne silniki, niemiecka ZF prądnice, niektóre części pochodzą z Volvo, akumulatory z LG Chem. — Mamy większy europejski wsad niż w dotychczasowym modelu — poinformował prezes.

Od stycznia wszystkie londyńskie taksówki mają nie emitować spalin, co oznacza, że nie mogą mieć napędu wysokoprężnego, muszą być albo elektryczne albo hybrydowe — zgodnie z nowymi przepisami burmistrza miasta.

- Do 2020 r. chcemy dojść do 50 proc. eksportu naszych produktów — stwierdził prezes Chris Gubbey. LEVC uruchomiła w marcu w środkowej Anglii nowa fabrykę czarnych taksówek i chce wypuścić 10 tys. takich pojazdów na rynek brytyjski i na eksport.

— Bardzo zależy nam na postępach w negocjacjach w kierunku utrzymania obecnej sytuacji, bez dodatkowych ceł — stwierdził Gubbey o staraniach wynegocjowania polubownego rozstania W. Brytanii i Uni. — Nie sądzę, by ktokolwiek miał prawdziwy plan B — dodał.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezes PAŻP: Gotowi na lata, a nie tylko na lato
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej