Reklama

Czy będzie sojusz e-słupków z paliwami

Obrany przez Greenway model budowania ze środków unijnych sieci stacji szybkiego ładowania aut elektrycznych przy trasach szybkiego ruchu napotyka przeszkody.

Aktualizacja: 05.06.2017 06:14 Publikacja: 04.06.2017 19:33

Foto: Fotolia.com

Najlepsze lokalizacje w tzw. miejscach obsługi podróżnych (MOP) są wydzierżawione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w całości właścicielom stacji paliw. Dlatego prywatni inwestorzy, startujący w tym biznesie – tacy jak np. Greenway Infrastructure Poland – muszą dogadać się w firmami sprzedającymi paliwa tradycyjne przy autostradach i drogach szybkiego ruchu (podział rynku w grafice).

– Rozmawiamy z dużymi firmami paliwowymi, zarówno krajowymi, jak i zagranicznymi, o możliwości strategicznego partnerstwa w atrakcyjnych lokalizacjach. Zależy nam zwłaszcza na dostępie do MOP w kategorii II i III z już wybudowanymi stacjami paliw konwencjonalnych, a także restauracjami szybkiej obsługi, gdzie podczas ładowania można spędzić czas – precyzuje Rafał Czyżewski, prezes Greenway. Przyznaje jednak, że plany budowy własnych punktów ładowania przez owe firmy mogą potencjalnie stanowić problem dla ewentualnej współpracy. – Toczące się rozmowy są na razie na wstępnym etapie, więc nie jesteśmy w stanie powiedzieć, jaki będzie ich finał i kiedy on nastąpi – zastrzega Czyżewski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Transport
Samolot Enter Air wypadł z pasa na lotnisku w Balicach
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Transport
Inwazja rosyjskich dronów uderzyła w polskie lotnictwo cywilne
Reklama
Reklama