Solaris może być numerem jeden w Europie

Polski producent autobusów, Solaris z Bolechowa pod Poznaniem, startuje w konkursie o tytuł europejskiego autobusu roku.

Publikacja: 30.05.2016 18:40

Solaris może być numerem jeden w Europie

Foto: materiały prasowe

- Do Bus Euro Test 2016 zgłosiliśmy innowacyjny autobus z napędem elektrycznym – mówi Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach.

Nowy Solaris Urbino 12 electric, który będzie podlegać ocenie członków jury z 20 państw, jest wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. Mogą one być ładowane z wykorzystaniem pantografu, np. podczas postoju na przystankach, lub poprzez złącze plug-in z ładowarki na terenie zajezdni. Dzięki temu zasięg elektrycznego Urbino, jest w praktyce nieograniczony. Solaris dostarczył już takie pojazdy m.in. do Barcelony, Berlina czy Hamburga, a w Polsce do Inowrocławia, Jaworzna, Krakowa, Ostrołęki oraz Warszawy.

Tegoroczna edycja konkursu Bus of The Year jest kolejną, w której bierze udział polski producent. Poprzednio, w 2004 roku, w Bus Euro Test rywalizował Solaris Urbino III generacji z silnikiem spalinowym. Wówczas do wygranej zabrakło zaledwie jednego punktu.

- Myślę, że po ponad 10 latach udowodniliśmy, że autobusy naszej marki są dojrzałym, a jednocześnie niezwykle innowacyjnym produktem – mówi Strecker.

Tegoroczna edycja Bus Euro Test odbywa się w Brukseli. Do rywalizacji zostało zaproszonych sześciu producentów, w tym Solaris. Konkurs organizowany jest co dwa lata. Za każdym razem gospodarzem jest inny członek jury. Organizatorem przedsięwzięcia jest ACE (Association of Commercial Vehicle Editors), czyli stowarzyszenie europejskich wydawców czasopism branży pojazdów użytkowych, w tym autobusów.

Solaris jest europejskim liderem w rozwoju innowacyjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Od 2001 roku produkuje trolejbusy, a od roku 2011 autobusy bateryjne. - Autobusy elektryczne są przyszłością komunikacji miejskiej. Z pewnością nie zastąpią całkowicie innych pojazdów stosowanych w transporcie publicznym, ale są ich doskonałym bezemisyjnym i niezwykle cichym dopełnieniem – twierdzi Strecker.

Producent z Bolechowa wypracował w 2015 roku rekordowe przychody w wysokości 1,7 miliarda złotych. W Polsce już trzynasty rok z rzędu został liderem rynku niskopodłogowych autobusów miejskich, sprzedając 333 pojazdy. Do zagranicznych odbiorców trafiło z kolei łącznie 946 Solarisów, co daje trzy czwarte udziału eksportu w ogólnej strukturze sprzedaży. W ub. roku firma zaczęła prace nad budową pierwszego dwuprzegubowego autobusu elektrycznego z wodorowym ogniwem paliwowym. Projekt takiego autobusu mega o długości ponad dwudziestu metrów realizowany jest w konsorcjum utworzonym wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską. Przedsięwzięcie uzyskało wsparcie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu InnoTech.

- Do Bus Euro Test 2016 zgłosiliśmy innowacyjny autobus z napędem elektrycznym – mówi Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach.

Nowy Solaris Urbino 12 electric, który będzie podlegać ocenie członków jury z 20 państw, jest wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. Mogą one być ładowane z wykorzystaniem pantografu, np. podczas postoju na przystankach, lub poprzez złącze plug-in z ładowarki na terenie zajezdni. Dzięki temu zasięg elektrycznego Urbino, jest w praktyce nieograniczony. Solaris dostarczył już takie pojazdy m.in. do Barcelony, Berlina czy Hamburga, a w Polsce do Inowrocławia, Jaworzna, Krakowa, Ostrołęki oraz Warszawy.

Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec