Strabag z kontraktem za 307 mln zł na przebudowę wylotówki z Warszawy

Prawie 307 milionów złotych dostanie firma Strabag Infrastruktura Południe za przebudowanie fragmentu drogi krajowej nr 8 biegnącej z Radziejowic do Paszkowa do parametrów drogi ekspresowej.

Publikacja: 08.02.2016 19:20

Strabag z kontraktem za 307 mln zł na przebudowę wylotówki z Warszawy

Foto: Fotorzepa/Maciej Kaczanowski

W poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała z wykonawcą umowę na 10-kilometrowy odcinek Radziejowice – Przeszkoda. Kontrakt na wcześniejszy odcinek Przeszkoda - Paszków o długości 11,6 kilometra został podpisany jeszcze w połowie ubiegłego roku ze spółką Intercor, która za swój kawałek dostanie niespełna 437 mln zł.

 

Trasa od Radziejowic do Paszkowa ma być budowana po śladzie istniejącej drogi, co pewnie doprowadzi w tym miejscu do komunikacyjnego paraliżu. Będzie mieć po dwa pasy w każdą stronę z możliwością rozbudowy o trzeci pas. Powstaną cztery węzły drogowe – Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn, ponadto 21 obiektów inżynierskich oraz 4 Miejsca Obsługi Podróżnych.

 

Po zakończeniu budowy ekspresówki pomiędzy Radziejowicami a Paszkowem, mazowiecka droga krajowa nr 8 będzie posiadała parametry trasy ekspresowej od granicy z województwem podlaskim do granicy województwem łódzkim. W przetargu na odcinek od Radziejowic do Przeszkody Strabag wygrał nie tylko ceną, ale także skróceniem okresu budowy. Odcinek od Radziejowic do Przeszkody ma być gotowy w 31 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca. Oznacza to, że nową ekspresówką pojedziemy w połowie 2019 roku. Wybudowana trasa zostanie objęta gwarancją na 10 lat.

 

Po zakończeniu inwestycji kierowcy będą mieli do dyspozycji całą trasę ekspresową S8 z Piotrkowa Trybunalskiego do Warszawy, połączoną z warszawskim ringiem w węźle Opacz. Będzie to dla nich bardzo duże ułatwienie. Obecnie duża część samochodów jadących od Piotrkowa, skręca w rejonie Mszczonowa na drogę nr 50 prowadzącą do autostrady A2 i w ten sposób dojeżdża do Warszawy. W taki sam sposób wracają.

 

W ubiegłym roku na Mazowszu GDDKiA oddała do ruchu ponad 18,5 kilometra nowych tras. Przeszło 15 kilometrów zostało przebudowane a 66 kilometrów - wyremontowane. M.in. zakończono budowę trasy S8 Powązkowska – Modlińska wraz z przebudową mostu Grota-Roweckiego oraz trasy S8 Opacz-Paszków wraz z powiązaniem z drogą krajową 7 w rejonie Magdalenki. Przebudowana została również droga krajowa na 79 na odcinku Ryczywół-Kozienice.

 

Na terenie województwa mazowieckiego budowanych jest obecnie przeszło 117 kilometrów nowych dróg krajowych. Łączna wartość tych inwestycji sięga 9 miliardów złotych. Kluczowe inwestycje to droga ekspresowa S2 na odcinku Puławska – Lubelska, czyli Południowa Obwodnica Warszawy.

W poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała z wykonawcą umowę na 10-kilometrowy odcinek Radziejowice – Przeszkoda. Kontrakt na wcześniejszy odcinek Przeszkoda - Paszków o długości 11,6 kilometra został podpisany jeszcze w połowie ubiegłego roku ze spółką Intercor, która za swój kawałek dostanie niespełna 437 mln zł.

Trasa od Radziejowic do Paszkowa ma być budowana po śladzie istniejącej drogi, co pewnie doprowadzi w tym miejscu do komunikacyjnego paraliżu. Będzie mieć po dwa pasy w każdą stronę z możliwością rozbudowy o trzeci pas. Powstaną cztery węzły drogowe – Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn, ponadto 21 obiektów inżynierskich oraz 4 Miejsca Obsługi Podróżnych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego