Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 30.05.2018 10:34 Publikacja: 30.05.2018 10:26
Foto: materiały prasowe
Koncern Daimler najbardziej znany jest z produkcji mercedesów. Niemiecki gigant jest jednak również właścicielem mytaxi, internetowej platformy pośredniczącej między taksówkarzami a pasażerami. To mocno konkurencyjny rynek, o który firma musi walczyć z takimi potentatami jak amerykański Uber czy estońsko-chiński Taxify. Teraz dość niespodziewanie Daimler dołącza do inwestorów Taxify. Niemcy w dotychczasowego rywala wpompują 175 mln dol.
Taxify czy Uber to zbliżone platformy do mytaxi. Z jednym wyjątkiem. Ta ostatnia korzysta tylko z licencjonowanych taksówek, a dwie pierwsze zezwalają, by każdy kierowca, który chce zarobić, mógł świadczyć usługę przewozową. Do tej pory mytaxi mocno walczyło z takimi przewoźnikami, a taksówkarze mówili wręcz o nielegalnej konkurencji. Czy inwestycja Daimlera będzie oznaczała zatem zmianę formuły działania Taxify (tym bardziej, że przedstawiciele Daimlera dołączą do zarządu Taxify)? Na razie nie wiadomo. - Już dziś obsługujemy na całym świecie prawie 22 mln pasażerów, którzy, przemieszczając się, korzystając z naszych serwisów carsharingowych, platform transportu multimodalnego czy platform ride-saringowych. Taxify doskonale wpisuje się w nasze, stale rosnące, portfolio. Wraz ze swoimi szybko rozwijającymi się usługami ride-sharingowymi i coraz większą liczbą krajów, w których są one dostępne, Taxify świetnie pasuje do Daimlera - uzasadnia decyzję koncernu Jörg Lamparter, szef działu usług mobilnych w Daimler Financial Services.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas