Czyżewski powiedział, że firma otrzymała unijne dofinansowanie na rozwój sieci ładowania samochodów elektrycznych. "Spółka ma zakontraktowaną z UE budowę największej sieci ładowarek wzdłuż tras w Polsce" - wyjaśnił. Podkreślił, że celem projektu jest zbudowanie inteligentnego systemu ładowania pojazdów elektrycznych wzdłuż korytarzy TEN-T.
Dzięki realizacji projektu dofinansowanego z UE w ramach instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility) do maja 2020 roku Greenway ma zbudować w Polsce 10 ładowarek ultraszybkich (do 350 kW) oraz 135 szybkich (50 kW), z których 75 ma powstać do końca 2018 roku. W punktach przesiadkowych ma powstać 50 wolnych ładowarek (7- 22kW) oraz 10 magazynów energii (BACHS - Battery Assisted Charging Systems), przy wybranych stacjach ładowania w Polsce.
Prezes spółki jest przekonany, że "instalacja pierwszych ultraszybkich ładowarek wyznaczy zupełnie nową jakość technologiczną" i może przyczynić się do upowszechnienia samochodów elektrycznych w kraju.
"Decyzja Komisji Europejskiej oraz ostatnie inicjatywy polskiej administracji wyraźnie pokazują, że rozwój elektromobilności w Polsce postępować będzie szybko" - mówi Czyżewski.
W marcu br. rząd przyjął Plan Rozwoju Elektromobilności w Polsce. Zakłada on, że w 2025 r. po polskich drogach będzie jeździło 1 mln aut elektrycznych, co - wedle wyliczeń Ministerstwa Energii - stworzy popyt na 4,3 TWh energii elektrycznej rocznie.