Projekt potrwa 3 lata i będzie polegał na opracowaniu rozwiązania informatycznego, które pozwoli na unikalny na rynku system poboru opłat. Korzyści odczują zarówno organizatorzy transportu zbiorowego, jak również pasażerowie – podkreśla firma. Celem produktu, nad którym będzie pracował Pion Cyfrowej Infrastruktury Miejskiej Asseco Data Systems, jest upowszechnienie i jednocześnie maksymalne ułatwienie wnoszenia opłaty za transport i inne usługi miejskie.

- Chcemy zbudować rozwiązanie umożliwiające podróż w oparciu o modele „hands free" – tak, aby pasażer był w jak najmniejszym stopniu obciążony czynnościami wymaganymi do potwierdzenia że faktycznie korzysta ze środka transportu oraz „pay as you go" – aby rozliczać pasażerów wyłącznie za faktyczne wykorzystanie środka transportu, bez powszechnej obecnie w wielu polskich miastach konieczności wylogowania się – tzw „check-out" – mówi, cytowany w komunikacie Paweł Sokołowski, dyrektor departamentu cyfrowej infrastruktury miejskiej Asseco Data Systems. Dodaje, że pobór opłat firma chce zintegrować z nowoczesnymi instrumentami płatniczymi i programami publicznymi takimi jak np. 500+.

Asseco Data Systems podkreśla, że takie podejście do rozliczania opłat za transport zbiorowy wymaga odpowiedniej infrastruktury IT, która umożliwi nie tylko naliczanie opłat, ale także możliwość przypisania zrealizowanych usług do danej osoby, dlatego zastosowane będzie rozwiązanie typu Single View Citizen. Pozwoli na zebraniu w jednym miejscu wiedzy o wszystkich usługach, z których korzysta dana osoba lub grupa osób (np. rodzina). Rozwiązanie będzie umożliwiało integrację z innymi usługami realizowanymi przez miasto, jak np. systemem rekrutacji do placówek oświatowych, czy obsługą płatności zobowiązań mieszkańca wobec miasta.