Choć łączna sprzedaż komputerów (stacjonarnych i przenośnych) w tym roku jeszcze spadnie (z 439 mln do 425 mln), w przyszłym już powoli znowu wzrośnie do 426 mln, głównie dzięki rosnącemu popytowi na droższe tablety, w tym te typu 2 w 1. Sprzedaż tabletów z wyższej półki zwiększy się w 2017 roku do 59 mln (z 50 mln rok wcześniej), w przyszłym wzrośnie do 70 mln, a w kolejnym: do 81 mln.

Jak zauważa Ranjit Atwal, dyrektor ds. badań w Gartnerze, który przygotował prognozę, wcale nie jest tak, że smart fony całkowicie przejmują funkcjonalności komputerów. – 40 proc. respondentów naszego badania przyznaje, że do niektórych codziennych aktywności wykorzystują głównie komputery albo tablety. To czytanie i pisanie e-maili czy oglądanie wideo. 34 proc. badanych przyznaje z kolei, że używa głównie smartfona z uwagi na wygodę jego użytkowania w biegu – mówi.