Nasycenie smartfonami ciągle rośnie. W przyszłym roku będzie je mieć 66 proc. wszystkich ludzi na świecie, choć w tym będzie to jeszcze 63 proc. a rok temu było 58 proc. - Smartfona posiada już 62 proc. Polaków i ten odsetek będzie w kolejnych latach rósł, ale już z mniejszą dynamiką – przewiduje Zenith. Najpopularniejsze smart fony są: w Holandii (ma je tam już 94 proc. osób), na Tajwanie (93 proc.), w Hong Kongu (92 proc.), oraz w Norwegii i Irlandii (po 91 proc.). - Na 11 rynkach odsetek posiadaczy smartfonów wyniesie między 80 proc. a 90 proc. – wszystkie z wyjątkiem Izraela (86 proc.) to kraje Europy Zachodniej lub regionu Azji i Pacyfiku – podają analitycy z Zenith. Jeśli chodzi o to, gdzie jest najwięcej urządzeń, to prowadzą oczywiście najludniejsze rynki świata, a są to Chiny (w przyszłym roku w użyciu będzie tam 1,3 mld smartfonów), Indie (530 mln) i USA (229 mln).

Co ciekawe, dla odmiany, w Chinach w ogóle nie przyjęło się korzystanie z tabletów – ma je tam tylko 4,8 proc. społeczeństwa, podczas gdy smart fony ma 85,4 proc. - Odsetek posiadaczy tabletów w poszczególnych krajach bardzo się różni – na dwunastu rynkach przekracza 50 proc., a na siedmiu jest niższa niż 10 proc.. Najwyższy odnotowują Holandia (74 proc.), Australia (66 proc.) i Irlandia (65 proc.). Średnia dla świata wynosi 18,7 proc. (przy 17,8 proc. w 2016) i wzrośnie w przyszłym roku do 19,5 proc., a w kolejnym – do 20,1 proc. na tym tle wypadamy na fanów tabletów – w Polsce takie urządzenie ma 28 proc. ludzi.

W porównaniu ze średnią światową wciąż mało jeszcze jednak surfujemy po sieci z urządzeń mobilnych. Tylko 32 proc. czasu poświęcanego na korzystanie z Internetu w Polsce to czas spędzony on-line za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Globalnie jest to już 70 proc. , w przyszłym roku będzie 73 proc., a w kolejnym: 76 proc. - Kraje, w których internauci korzystają najczęściej z urządzeń mobilnych to Hiszpania z 81 proc. czasu konsumpcji internetu na urządzeniach mobilnych, Włochy (78 proc.), Chiny i USA (po 77 proc.) oraz Indie (73 proc.) – podaje Zenith.

Odstajemy też od świata, jeśli chodzi o udział reklamy mobilnej w rynku reklamy internetowej. - W 2017 roku reklama mobilna stanowi 53 proc. globalnych wydatków na reklamę w internecie, a w kolejnych latach te proporcje wzrosną – do 59 proc. w 2018 i do 62 proc. w 2019 roku. W 2019 roku wartość wydatków na reklamę na urządzeniach mobilnych wyniesie 156 mld dol. i będzie stanowiła 26 proc. sumy globalnych wydatków na reklamę. Na polskim rynku wydatki na reklamę mobile stanowią 27 proc. kwoty wydatków na reklamę on-line – podaje Zenith.