W II kwartale według IDC globalnie trafiło na rynek 346,1 mln smartfonów, to o 1,3 proc. mniej niż rok wcześniej. W drugiej połowie roku IDC spodziewa się jednak pozytywnej dynamiki w tym sektorze. Będzie to skutek planowanych debiutów z wyższej cenowej półki. – Planowane debiuty iPhone8, Pixela2, Note 8 i V30, we wrześniu konkurencja na rynku nasili się. Oczekujemy, że wszyscy najwięksi gracze na tym rynku jesienią wzmocnią swoje działania promocyjne, stawiając na rozmaite formy współpracy na najważniejszych dla nich rynkach – komentuje Anthony Scarsella, menedżer ds. badań w IDC.

W II kwartale liderem rynku pozostał Samsung z 79,8 mln sprzedanych urządzeń. Było to o 1,4 proc. więcej niż rok wcześniej i zapewniło firmie 23,3 proc. udziałów w rynku. Kolejny był Apple z 41 mln sprzedanych iPhone'ów (wzrost rok do roku o 1,5 proc.), a następny - chiński Huawei (38,5 mln sprzedanych telefonów, wzrost o 19,6 proc.). Chiński potentat zawdzięcza swoja mocna pozycję rosnącej sprzedaży w Chinach i na europejskich rynkach rozwijających się. Jeśli jednak, zdanie analityków, chce powalczyć o miejsce w zestawieniu z Samsungiem i Apple, musi zawalczyć mocniej o rynek amerykański. Kolejne dwa miejsca w pierwszej piątce także należą do producentów chińskich. Oppo sprzedało 27,8 mln smartfonów (wzrost rok do roku o 22,4 proc.), a Xiaomi – 21,2 mln (wzrost o 58,9 proc.), które mocno postawiło ostatnio na Indie. Pozostali producenci łącznie sprzedali 133,4 mln urządzeń i było to o 16 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym czasie.