Sukces polskiego startupu Deep.BI. Uzbierał 11,8 mln złotych

Start-up Deep.BI uzbierał 11,8 milionów złotych -pomoże wydawcom w budowie inteligentnych modeli sybskrypcyjnych.

Publikacja: 23.05.2018 18:34

Sukces polskiego startupu Deep.BI. Uzbierał 11,8 mln złotych

Foto: Archiwum

Założony przez Polaków w USA Deep.BI zaprzęgający sztuczną inteligencję do rozwiązań analitycznych dla wydawców mediów cyfrowych, zebrał od polskich inwestorów 4,8 miliona złotych i pozyskał wsparcie w wysokości 7 milionów złotych od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W rundzie inwestycyjnej wzięli udział związani ze światem mediów aniołowie biznesu oraz specjalizujący się we wspieraniu zaawansowanych technologicznie rozwiązań dla firm, fundusz Black Pearls VC. Z Deep.BI korzystają już między innymi SME, De Groene Amsterdammer czy Human Rights Watch.

Deep.BI jest narzędziem analitycznym opartym na własnej platformie danych działającej w czasie rzeczywistym, które wyposaża wydawców mediów cyfrowych w pełnię wiedzy o tym, z jakim zainteresowaniem odbiorcy reagują na publikowane przez nich treści.

Wykorzystane w Deep.BI algorytmy sztucznej inteligencji i głębokiego uczenia (tzw. deep learning) pozwalają na dogłębną analizę interakcji między użytkownikami, a publikacjami. Narzędzie pozwala więc wydawcom na ciągłe podnoszenie jakości swojego produktu w oparciu o kompleksowo zmierzone preferencje swoich klientów.

Deep.BI założyło w Nowym Jorku trzech Polaków, którzy od samego początku nastawili się na sprzedaż swojego narzędzia na światowym rynku - dzięki tej decyzji firma współpracuje m.in. z Human Rights Watch, czy De Groene Amsterdamer czy też EZUniverse. Sebastian Zontek, Jarosław Góra i Wojciech Woziwodzki aktywnie angażują się na polskim rynku: z Deep.BI korzysta już Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej", trwają też testy w Grupie Polska Press. Pracują także z zespołem naukowców z Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej, których zadaniem jest rozwijanie zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji wykorzystywanych w procesach rekomendacyjnych i subskrypcyjnych.

- Digitalizacja mediów to proces nie do powstrzymania, a w ślad za nią podąża przeniesienie ich przychodów w świat cyfrowy, gdzie królują ci, którzy byli tu dużo wcześniej. To Google i Facebook konsumują większość przychodów z reklam, dlatego wydawcy przechodzą na modele subskrypcyjne - mówi Jarosław Góra, Chief Operating Officer w Deep.BI. - Dzięki kompleksowej wiedzy o tym, jak czytelnicy reagują na treści, wydawcy mogą lepiej dopasować się do oczekiwań użytkowników i skutecznie budować trwałe relacje z nimi. Stąd już niewielki krok do skutecznej sprzedaży subskrypcji i znaczącej poprawy jakości tekstów, a my pomagamy go wykonać.

Wsparcie budowy modeli subskrypcyjnych to obecnie w Deep.BI priorytet. Firma realizuje właśnie projekt, którego celem jest rozbudowanie posiadanego już potencjału analitycznego i Data Science o inteligentne narzędzia podnoszące sprzedaż subskrypcji, zaczynając od rekomendacji tekstu, a kończąc na utrzymaniu zakupionej subskrypcji oraz wykrywaniu nieprawidłowości w ich funkcjonowaniu. Rozwój tych narzędzi Deep.BI sfinansuje dzięki wsparciu w wysokości 7 milionów złotych otrzymanemu od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Black Pearls VC zainwestował w Deep.BI 3 miliony złotych w ramach programu BRIdgeAlfa NCBiR.

- Wydawcy wiedzą już, że przyszłość ich przychodów to subskrypcje. Oswaja się z tym także rynek. Według prognoz, do końca tego roku połowa dorosłych użytkowników w krajach rozwiniętych wykupi subskrypcję internetową przynajmniej dwóch tytułów. - mówi Marcin P. Kowalik, Partner Zarządzający w Black Pearls VC. - Walka o klienta będzie się odbywać nie tylko na poziomie jakości treści ale także na poziomie technologicznym. Deep.BI daje wydawcom narzędzie do efektywnej konwersji użykowników tworząc podstawy sukcesu procesu digitalizacji. W przeprowadzenie ze strony Black Pearls VC zaangażowani byli Maciej Skórkiewicz (Partner) oraz Aleksander Dobrzyniecki (Investment Manager).

Pozostałe 1,8 miliona złotych Deep.BI zebrał od polskich aniołów biznesu związanych z branżą mediową. Do ich grona należą między innymi: Piotr Walter, Tomasz Józefacki, Krzysztof Dębowski czy Adam Sawicki.

Tomasz Józefacki, przewodniczący rad nadzorczych Nais i Movebubble, prywatny inwestor i były prezes Benefit Systems oraz członek zarządu Agory odpowiedzialny za segment internetowy spółki: - Rosnąca popularność modeli subskrypcyjnych wśród mediów świadczy o tym, że model oparty wyłącznie o wpływy z reklam w internecie przestaje się sprawdzać. Sprzedaż bezpośrednia wydań cyfrowych - bo tym przecież jest płatna dystrybucja treści przez wydawców - wymaga dbałości o relacje z czytelnikami, a tę najlepiej oprzeć o jakość publikacji. Deep.BI uzbraja wydawców w niezbędne dane oraz algorytmy, których wykorzystanie podnosi sprzedaż cyfrowych prenumerat. Zwiększone wpływy pozwalają wydawcom na inwestycje w jakość treści, a w rezultacie skorzystają na tym wszyscy.

Założony przez Polaków w USA Deep.BI zaprzęgający sztuczną inteligencję do rozwiązań analitycznych dla wydawców mediów cyfrowych, zebrał od polskich inwestorów 4,8 miliona złotych i pozyskał wsparcie w wysokości 7 milionów złotych od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W rundzie inwestycyjnej wzięli udział związani ze światem mediów aniołowie biznesu oraz specjalizujący się we wspieraniu zaawansowanych technologicznie rozwiązań dla firm, fundusz Black Pearls VC. Z Deep.BI korzystają już między innymi SME, De Groene Amsterdammer czy Human Rights Watch.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Skarbówka ściągnęła z TVN wysoką karę KRRiT za reporaż o Karolu Wojtyle
Biznes
Sieci 5G w Polsce zrównały zasięg
Biznes
System kaucyjny zbudują sprytni, a nie duzi, gracze
Biznes
Praktycznie o przyszłości otwartego oprogramowania. Konferencja Open Source Day 2024 już 18 kwietnia
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes
Są unijne kary za łamanie sankcji wobec Rosji. Więzienie i ogromne grzywny