Rośnie popularność pakietów usług dostawców telefonii, internetu i płatnej telewizji w Polsce. Można szacować, że w ub.r. skorzystało z takiej możliwości ponad 0,5 mln gospodarstw domowych.
Orange Polska przybyło w ub.r. 150 tys. abonentów usług stacjonarnych i komórkowych jednocześnie. W Grupie Cyfrowy Polsat wzrost był jeszcze większy: na taką ofertę zdecydowało się 285 tys. jej klientów. O zwyżkach mówią także UPC Polska i Netia.
A na Zachodzie bardziej
– Pakiety stają się głównym orężem walki na rynku telekomunikacyjnym i najbliższe lata operatorzy będą wykorzystywać głównie tego typu oferty w celu pozyskania klientów – mówi Michał Zawadzki, dyrektor marketingu i rozwoju biznesu segmentu klientów indywidualnych w Netii. – Nie znaczy to oczywiście, że zupełnie znikną oferty pojedynczych usług – zastrzega.
– Pakietyzacja jest jednym z najsilniejszych trendów widocznych na rynku mediów i telekomunikacji. Podyktowana jest poszukiwaniem nowych czynników wzrostu biznesu – mówi Olga Zomer, rzeczniczka Grupy Cyfrowy Polsat.
Zwraca uwagę, że w Europie Zachodniej widoczne jest znacznie większe niż w Polsce nasycenie rynku usługami zintegrowanymi. Ostatnie dane mówią, że na Zachodzie średnio ponad połowa rodzin zamawia usługi w pakietach. W Polsce – według różnych statystyk – niecała jedna piąta lub 37 proc. gospodarstw.