Panoptykon: Rejestracja kart pre-paid oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków

Rejestracja pre-paidów oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków związanych z koniecznością ochrony danych osobowych, będą oni musieli m.in. uzyskać upoważnienia do ich przetwarzania - mówił prawnik fundacji Panoptykon Wociech Klicki.

Publikacja: 26.03.2016 09:21

Panoptykon: Rejestracja kart pre-paid oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków

Foto: Bloomberg

Według zapowiedzi rządu w projektowanej ustawie antyterrorystycznej miałby się znaleźć zapis, że osoby kupujące karty pre-paid miałyby obowiązek okazania dokumentu tożsamości, aby wiedzieć, w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa, kto się danym numerem posługuje.

"Rejestracja pre-paidów oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków związanych z koniecznością ochrony danych osobowych. Dane będą najprawdopodobniej przetwarzane w zbiorach danych - będzie, więc konieczność powołania Administratora Bezpieczeństwa Informacji lub rejestracji zbioru u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Pracownicy każdego kiosku czy stacji benzynowej będą musieli przejść odpowiednie szkolenia, a także uzyskać upoważnienia do przetwarzania danych osobowych" - podkreślił Klicki.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?
Biznes
Warto mieć zielone miasto