Szósta już odsłona Digital Dragons, organizowanej przez Krakowski Park Technologiczny (KPT) w nowoczesnych przestrzeniach ICE Kraków Congress Centre, potrwa dwa dni (22–23 maja). To największa w Europie Środkowej impreza B2B dla profesjonalistów i firm z branży gier wideo: kadry zarządzającej, deweloperów, wydawców, sprzedawców gier, grafików, designerów, animatorów i przedstawicieli funduszy kapitałowych.
– Celem Digital Dragons jest z jednej strony prezentacja produktów, z drugiej znalezienie potencjalnych inwestorów. Część firm nie ukrywa tego, że przyjeżdża do nas zrekrutować pracowników. To wydarzenie, które pozwala też zorientować się, co ważnego dzieje się na rynku – mówi Anna Krampus-Sepielak, koordynator projektu Digital Dragons.
W pierwszej edycji Digital Dragons pięć lat temu udział wzięło 300 osób, w ubiegłym roku było już 1300 uczestników reprezentujących aż 438 firm z ponad 30 krajów. Teraz organizatorzy spodziewają się około 1500 przedstawicieli firm z branży elektronicznej rozrywki z Polski i zagranicy.
– To atrakcyjna impreza dla branży, bo koszty, jakie ponoszą deweloperzy, którzy do nas przyjeżdżają, są dużo niższe niż na imprezach zagranicznych – mówi Anna Krampus-Sepielak.
Wojciech Przybylski, prezes KPT, dodaje, że Digital Dragon to także impreza proeksportowa. – Jest dużo taniej zaprosić dużych graczy do przyjazdu do Polski na spotkanie z naszymi deweloperami, niż setki naszych deweloperów wysłać do nich – mówi Wojciech Przybylski.