Zróżnicowana moralność płatnicza

Z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że z usług telefonii komórkowej korzysta już 92 proc. Polaków, a jedynie ponad 10 proc. posiada telefon stacjonarny.

Publikacja: 20.02.2018 20:00

Zróżnicowana moralność płatnicza

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Z internetu korzysta 65 proc., przy czym 70 proc. ze stacjonarnego, 25 proc. z mobilnego i niemal 50 proc. z rozwiązań mobilnych w telefonie. Średni miesięczny rachunek za internet stacjonarny wynosi prawie 53 zł, a za mobilny 10 zł mniej. Większość Polaków – ponad 97 proc. – posiada jeden aktywny numer telefonu komórkowego. Prawie siedmiu na dziesięciu Polaków używa smartfona, 30 proc. korzysta z tradycyjnej komórki, a jedynie 0,2 proc. z obu rodzajów urządzeń. Średni rachunek za jeden numer komórkowy od 2015 roku pozostaje na poziomie 47–49 zł. Rekordziści za prywatne telefony płacą nawet 500 zł miesięcznie. W ramach telefonii komórkowej 30 proc. użytkowników korzysta z aplikacji bankowych – ci najbardziej zaawansowani nawet kilka razy dziennie. Co czwarty posiadacz „komórki" dokonuje nią płatności zbliżeniowych. Nie dziwi zatem, że według raportu UKE o rynku, który zawiera dane za 2016 r. – łączna wartość rynku usług telekomunikacyjnych wyniosła niemal 40 mld zł.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika