Szopi.pl wchodzi do kolejnych miast

Polski startup, prowadzący serwis zakupowy, ruszył z usługami w trzech nowych lokalizacjach: Katowicach, Poznaniu i Gdańsku.

Publikacja: 01.02.2018 13:02

Szopi.pl wchodzi do kolejnych miast

Foto: materiały prasowe

Obecnie jest już dostępny w sześciu największych polskich aglomeracjach (m.in. Warszawa, Kraków i Wrocław) i realizuje około 5 tys. zamówień miesięcznie.

- Mieszkańcy stolicy Górnego Śląska, Wielkopolski oraz Pomorza za pośrednictwem Szopi.pl mogą kupić towary z Lidla, Biedronki, a więc dyskontów, które nie mają własnych sklepów internetowych, oraz m.in. z Rossmanna, Tesco, Piotra i Pawła, Smyka, Saturna czy Media Markt. Dodatkowo, w zależności od miasta, możliwe jest zamówienie towarów także z małych lokalnych sklepów oraz aptek. Zaletą serwisu jest to, że jego przedstawiciel jest w stanie skompletować zamówienie i bardzo szybko dostarczyć je klientowi. Niekiedy udaje się to nawet w godzinę - mówi Zbigniew Płuciennik, prezes Szopi.pl.

Do końca roku startup chce być obecny w dziesięciu największych polskich miastach.

- Proces uruchomienia naszej usługi w kolejnych miastach jest obecnie dość szybki, dlatego jeśli widzimy zainteresowanie ze strony klientów danego regionu, możemy tam się pojawiać w krótkim czasie - podkreśla Płuciennik.

Według niego liczba zamówień w serwisie rośnie o 20 proc. w skali miesiąca. Widać, że pomysł na e-zakupy i ich dostawę chwycił. Platforma pozwala bowiem nie tylko kupować, ale również gwarantuje dostawę zakupów. - Współpracujący z Szopi specjaliści od zakupów pobierają na swoim smartfonie zlecenie od klienta, idą do sklepu lub sklepów i robią zakupy tak jak każdy inny kupujący. W przypadku wątpliwości lub braku towaru, Szoper dzwoni do klienta i ustala dalszą strategię działania - wyjaśnia zasady Marek Noster, współtwórca Szopi.pl. - Na starcie zatrudnialiśmy około 20 tzw. szoperów. Obecnie w całym kraju jest już ich 140 - kontynuuje.

Firma wciąż szuka nowych pracowników. - Zatrudniamy osoby na pełen etat i tych, którzy chcą pracować w niepełnym wymiarze godzin - dodaje Noster.

Twórcy Szopi.pl biorą udział w międzynarodowym programie Google Launchpad Accelerator w San Francisco. To sześciomiesięczny projekt dla szybko rosnących startupów z potwierdzoną historią sukcesów rynkowych. W tym roku program po raz drugi objął firmy z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Współpraca Szopi.pl z Google rozpoczęła się od dwutygodniowego szkolenia w San Francisco. Jego głównym elementem są sesje mentoringowe z inżynierami i menedżerami produktów z Google oraz z międzynarodowego zespołu ekspertów zewnętrznych.

W pierwszym roku działalności Szopi.pl dostarczyło zakupy już ponad 20 tys. razy. Firma generuje 5 mln zł obrotu rocznie. Pod koniec 2017 r. serwis pozyskał nowe źródło finansowania - 3 mln zł wsparcia zapewnił fundusz Impera Alfa.

Biznes
Setki tysięcy Rosjan wyjadą na majówkę. Gdzie będzie ich najwięcej
Biznes
Giganci łączą siły. Kto wygra wyścig do recyclingu butelek i przejmie miliardy kaucji?
Biznes
Borys Budka o Orlenie: Stajnia Augiasza to nic. Facet wydawał na botoks
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie