Facebook próbuje porządkować e-treści

W środę firma Marka Zuckerberga poda wyniki za 2017 r. Padnie wiele pytań o zmiany wprowadzane, by wyeliminować fałszywe treści krążące po internecie.

Publikacja: 29.01.2018 20:00

Facebook próbuje porządkować e-treści

Foto: Bloomberg

Styczniowa zapowiedź Marka Zuckerberga zwiastująca redukcję liczby treści pochodzących od rozmaitych wydawców internetowych wyświetlanych na „ścianach" użytkowników, od razu wywołała wielką falę krytyki w branży wydawniczej.

Rupert Murdoch, mediowy magnat, do którego koncernów należą m.in. „The Wall Street Journal", i brytyjskich „The Times" oraz „The Sunday Times", poszedł w tej krytyce najdalej, głosząc publicznie, że jeśli Facebook zmierza do oceniania wiarygodności i jakości treści, w których dystrybucji pośredniczy, to powinien wydawcom za te, które pomyślnie przejdą takie oceny, zacząć wreszcie płacić w modelu, w jakim operatorzy sieci kablowych płacą dziś właścicielom płatnych kanałów telewizyjnych (czyli, w uproszczeniu, w przeliczeniu na użytkownika). – Wydawcy w oczywisty sposób wzmacniają Facebooka, udostępniając przez niego swoje newsy i inne materiały, a nie są za to adekwatnie wynagradzani – oświadczył.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły