Ranking Rzeczpospolitej: Play i Plus w TOP 5 najwięcej wartych polskich marek

Publikacja: 26.01.2017 07:10

Ranking Rzeczpospolitej: Play i Plus w TOP 5 najwięcej wartych polskich marek

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

Marki operatorów komórkowych P4 i Polkomtela - Play i Plus - znalazły się wśród najwyżej wycenionych polskich brandów w Rankingu Polskich Marek Rzeczpospolitej.

Marka Play wyceniona została na 2,67 mld zł, co oznacza wzrost o 18 proc. rok do roku. Natomiast wartość Plusa została oszacowana na 2,52 mld zł, o 4 proc. mniej niż w edycji rankingu z 2016 r.

Pierwsze trzy miejsca należały, podobnie jak rok wcześniej do PKN Orlen, Biedronki i PKO BP.

Play uzyskał również - czwarty rok z rzędu - pierwsza lokatę w klasyfikacji marek o największej mocy. Drugie miejsce należało tu do Plusa, a trzecie do Netii.

Brand stacjonarnego telekomu skoczył z 7. na 3. miejsce, mimo że grupa raczej oszczędzała na reklamie i marketingu.

Wyjaśnieniem tej sytuacji może być słabość konkurencyjnych marek. Rok temu ostatnie miejsce na podium zajęła Neostrada, marka usługi szerokopasmowego dostępu do internetu należąca do Orange.

W minionym roku, w związku z otwarciem nowej strategii inwestycyjnej tej grupy, Neostradę wyparło z przekazów marketingowych słowo „światłowód". W awansie Netii pomóc mogła też mniej widoczna w mediach ogólnopolskich marka komórkowa Heyah (własność T-Mobile Polska).

Marki operatorów komórkowych P4 i Polkomtela - Play i Plus - znalazły się wśród najwyżej wycenionych polskich brandów w Rankingu Polskich Marek Rzeczpospolitej.

Marka Play wyceniona została na 2,67 mld zł, co oznacza wzrost o 18 proc. rok do roku. Natomiast wartość Plusa została oszacowana na 2,52 mld zł, o 4 proc. mniej niż w edycji rankingu z 2016 r.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje