Gość tłumaczył jakie wyzwanie stoją przed polskimi firmami w związku z postępującą transformacją cyfrową.
- Działy IT staną się jednym z podstawowych filarów w działalności przedsiębiorstw. Tylko 6 proc. respondentów w naszym badaniu nie widzi żadnych barier. 52 proc. zwraca uwagę na niewystarczający budżet oraz zasoby. Brak specjalistów i kompetencji wskazuje 42 proc. firm - mówił Bordon. Jedna trzecia zwróciła uwagę na trudność w wykazywaniu zwrotów z inwestycji. - Działy IT rozmawiając z biznesem nie potrafią przekonać w jaki sposób inwestycja w nowe technologie może modyfikować to, w jaki sposób nasz biznes działa – tłumaczył gość.
W Europie Zachodniej wyzwania związane są głównie z otoczeniem zewnętrznym, tym w jaki sposób docierać do klientów, a nie jak wykorzystywać działy IT. - Na zachodzie adaptacja nowych technologii i zwinność działów IT jest na wyższym poziomie. Dostępność i dbanie o przyciąganie wysokiej klasy pracowników też jest na wyższym poziomie - porównał Bordon.
Cyfrowa transformacja oparta jest o koncentrację na kliencie końcowym, docierania do niego, rozumienia jego potrzeb i budowania modeli biznesowych, które będą na nim skoncentrowane. - To jest również koncentrowanie na pracownikach i dawanie im narzędzi, które umożliwią im pracować w sposób efektywniejszy – mówił.