Według jej wyliczeń doszło przy tym do zmiany na pozycji lidera pod względem bieżącej sprzedaży. Pierwsze miejsce z udziałem wynoszącym 32 proc. zajął Huawei wraz z marką Honor. Wyprzedził tym samym koreańską grupę Samsung, której udział wyniósł 31 proc.

Kolejne miejsca należą do Apple, Xiaomi oraz LG - podaje IDC.

Z grafiki dołączonej o informacji prasowej wynika, że amerykańska grupa Apple miała - podobnie jak przed rokiem - około 10 proc. polskiego rynku. Nie można z niej natomiast odczytać wyniku Xiaomi. Udział LG obniżył się rok do roku z około 11 proc. do około 6 proc., a Motoroli/Lenovo do około 3 proc. z około 8 proc. rok temu.

Trzeba pamiętać, że ten rok pod względem kalendarza premier nowych urządzeń producentów jest nietypowy. Wiele firm nie wprowadziło w I kw. br. kolejnych flagowców, odwlekając premierę. Zrobił tak także Huawei.

„Huawei wprowadził na rynek atrakcyjnie wycenione smartfony z modnymi wyświetlaczami o proporcjach ekranu 18:9, co przy intensywnym wsparciu marketingowym pozwoliło firmie objąć pozycję lidera. Mimo iż większość urządzeń stanowiły smartfony z serii Lite, to Huawei śmiało może konkurować także w najwyższym segmencie urządzeń o najlepszej specyfikacji" – komentuje cytowany w informacji prasowej Marek Kujda z IDC.