"Piotr Gaweł jest menedżerem posiadającym bogate doświadczenie zawodowe zdobyte w jednych z najbardziej renomowanych i największych firm w Polsce z obszaru mediów, reklamy i telekomunikacji" - przypomniano jedynie.
W 2006 r. gdy Gaweł dołączał do władz kontrolowanej przez spółki skarbu państwa, Vodafone i TDC sieci Plus (wówczas także u władzy była partia Prawo i Sprawiedliwość), menedżer przechodził do telekomu z Telewizji Polskiej gdzie odpowiadał za marketing i reklamę. W zarządzie telekomu również powierzono mu obszar marketingu i relacji z klientami. Po tym jak w 2016 r. z operatorem rozstał się Jarosław Drabarek, zwierzchnikiem działu marketingu był Tobias Solorz, prezes sieci Plus i Cyfrowego Polsatu.
Piotr Gaweł w latach 1997 - 2002 był przewodniczącym rady Poczty Polskiej, w latach 1992-2000 prezesem agencji reklamowej Lintas i Ammirati Puris Lintas.
Ostatnio kilka lat kierował Centrum Opatrzności Bożej w Warszawie, czyli instytucji zarządzającej budową obiektów takich jak Świątynia Opatrzności Bożej, czy Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego.
W 2015 roku kandydował na prezesa Telewizji Polskiej. Jak pisał wówczas "Dziennik Gazeta Prawna", jego wizja dla TVP była spójna, a Gaweł miał pomysł jak przynieść jej dodatkowy miliard złotych ze źródła innego niż abonament.