Polska jest bardziej smart od Wielkiej Brytanii i USA

Jesteśmy w czołówce krajów, w których korzysta się z wideo przez internet, zwłaszcza z wykorzystaniem telewizora.

Publikacja: 11.12.2017 12:16

Polska jest bardziej smart od Wielkiej Brytanii i USA

Foto: AdobeStock

Według badania przeprowadzonego przez S&P Global Market Intelligence, 81 proc. konsumentów w Polsce przyznało się do oglądania treści wideo dostarczanych przez internet na telewizorze – to o 2 pkt. proc. więcej niż w Wielkiej Brytanii i o 8 pkt. proc. więcej niż w Stanach Zjednoczonych.

Firma Samsung podaje, że w 2016 roku w Wielkiej Brytanii liczba użytkowników Samsung Smart TV przekroczyła próg 2,5 mln tygodniowo. W Polsce w grudniu 2015 roku platforma miała 1 milion użytkowników miesięcznie i od tego czasu ta liczba systematycznie rośnie. Już ponad 80 proc. nowych telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray firmy Samsung, wyposażonych w funkcje Smart, jest podłączanych do Internetu. Przy czym aż 80 proc. telewizorów Samsung z systemem Tizen zostało podłączonych do „sieci”, podczas gdy wartość ta dla urządzeń z innymi systemami wynosi 67 proc.

W dziesiątce najbardziej popularnych serwisów w Polsce znajdują się YouTube, przeglądarka internetowa oraz aplikacje VOD, takie jak: Amazon, HBO GO, player.pl, Netflix, Filmbox Live, IPLA, VOD.pl i TVP VoD. Już sześć z nich oferuje filmy i seriale w jakości Ultra High Definition (4K). Obecnie znajdziemy je w ofercie IPLA, FilmBox Live, VOD.pl, HBO, Netflix i Amazon oraz w serwisie YouTube.

Smart TV to nie tylko możliwość korzystania z serwisów VOD i innych aplikacji. To także sterowanie urządzeniami podłączonymi do telewizora, takimi jak konsole, soundbary czy dekodery oraz współpraca ze smartfonami czy tabletami. W telewizorach Samsung Smart TV z systemem Tizen udało się osiągnąć tak dużą integrację usług internetowych, urządzeń i telewizji, że przestaje być dla nas istotne, z jakiego medium czy urządzenia korzystamy. Wszystko znajdziemy w jednym miejscu, zarządzane jednym pilotem Samsung Smart Control. Wystarczy jednorazowo sparować z nim urządzenie.

Korzystając z aplikacji Smart View, która jest dostępna na urządzenia mobilne z systemem Android i iOS, można między innymi zmienić kanał w telewizorze, regulować głośność czy uruchamiać aplikacje Smart TV także z poziomu smartfona. Interfejs aplikacji wygląda podobnie, jak ten na większym ekranie, dzięki czemu obsługa jest łatwa i intuicyjna.

W 2017 roku Samsung wraz z partnerami zaproponował użytkownikom, którzy kupują nowe telewizory, usługę Smart Pack. To pierwsza na naszym rynku wielomiesięczna oferta dostępu do filmów i seriali za pośrednictwem serwisów VOD. Kupując nowy telewizor, widzowie mogą korzystać z wybranych aplikacji. Oznacza to, że zaraz po uruchomieniu urządzenia i jego zarejestrowaniu mogą cieszyć się serialami, filmami i sportem w wysokiej jakości. W zależności od modelu telewizora dostępne są trzy wersje pakietów: Elite, Premium i Welcome.

Biznes
Praktycznie o przyszłości otwartego oprogramowania. Konferencja Open Source Day 2024 już 18 kwietnia
Biznes
Są unijne kary za łamanie sankcji wobec Rosji. Więzienie i ogromne grzywny
Biznes
Zwrot akcji w sprawie ratowania Poczty Polskiej. Andrzej Duda zablokuje wypłatę?
Materiał partnera
Promocja działań dla wspólnej przyszłości
Biznes
Anna Pruska, prezeska Comarchu: Ekspansja zagraniczna jest dla nas w tym roku kluczowa