Jak wynika z najnowszych danych Forward Insights, w 2016 r. wszyscy producenci SSD na świecie sprzedali 63 mln dysków. Ponad 1/3 tych urządzeń stanowiły produkty Samsunga i Kingstona.

- Ci dwa najwięksi producenci pokrywają 37 proc. rynku - mówi Gregory Wong, główny analityk Forward Insights.

Badania pokazują, że niekwestionowanym liderem tej branży jest Samsung. Koreańczycy odpowiadają bowiem za 21 proc. rynku. Rośnie natomiast znaczenia amerykańskiego konkurenta – do Kingston należy już 16 proc. sprzedanych w ub. r. dysków SSD, co oznacza, że producent dostarczył na rynek ponad 10 mln urządzeń. W gronie znaczących firm tej branży są także: SanDisk (7 proc.), Microni A-Data (po 6 proc.), a także Toshiba (5 proc.), Transcend (3 proc.) oraz Intel (3 proc.) i Lite-On (2 proc.).

Rynek SSD szybko rośnie. W 2016 r. sprzedaż sięgnęła 63 mln sztuk dysków. Według prognoz MarketsandMarkets blisko 10-proc. dynamika popytu na te urządzenia powinna utrzymać się do 2022 r. Eksperci firmy szacują, że w tym czasie rynek osiągnie wartość 25,3 mld dol. W rosnące zapotrzebowanie na pamięć masową flas wierzy również Tony Hollingsbee, SSD Business Manager w Kingston.

- Potrzeba zmiany dysku stale rośnie, ponieważ konsumenci oraz klienci korporacyjni zauważyli korzyści płynące ze zmiany dotychczas używanych dysków twardych na szybkie dyski SSD - ocenia.