Morderczyni na tronie Polski

Tylko dwa razy można będzie obejrzeć „Balladynę” z Teatru Muzycznego Capitol w Teatrze IMKA w Warszawie. Pokazy 2 i 3 grudnia

Aktualizacja: 01.12.2017 09:29 Publikacja: 01.12.2017 09:24

Morderczyni na tronie Polski

Foto: materiały prasowe

Na tron Polski wstępuje bezwzględna morderczyni. Kim jest? Jak to się stało, że mistyczna korona polskich królów, uświęcona dotykiem Dzieciątka Jezus, wieńczy skronie zbrodniarki? Jak rodzi się bezwzględna władza i jaką cenę trzeba zapłacić za wejście na szczyt? W tej tragicznej baśni Balladyna, królowa-siostrobójczyni, okrutna dla matki, stanie wobec swoich czynów z podniesionym czołem. Ale to świat odrealniony i fantastyczny, jak wizje każdego tyrana, świat, w którym do ziemskich spraw mieszają się wiedźmy, nimfy i duchy. Choć leniwe i obarczone ludzkimi słabościami, nieziemskie stworzenia zadziwiająco skutecznie wpłyną na bieg zdarzeń.

 

Tekst uzupełniony został o fragmenty „Genezis z Ducha” i „Króla Ducha” oraz wiersz „Uspokojenie” Juliusza Słowackiego, o fragmenty „Legendy” Stanisława Wyspiańskiego i opery „Goplana” Władysława Żeleńskiego z tekstem Ludomiła Germana.

 

Autorami adaptacji są Tomasz Jękot, Silvermoon & Willow - czyli Sebastian Majewski i Agnieszka Olsten, reżyserka spektaklu. Scenografię i kostiumy - po raz pierwszy dla Capitolu - zaprojektował Olaf Brzeski, który towarzyszy także aktorom na scenie jako rysownik. Autorem muzyki jest Kuba Suchar, światło reżyserował Robert Mleczko, obraz, będący fragmentem scenografii, namalowała Beata Rojek.

 

Spektakl bierze udział w III edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.

Na tron Polski wstępuje bezwzględna morderczyni. Kim jest? Jak to się stało, że mistyczna korona polskich królów, uświęcona dotykiem Dzieciątka Jezus, wieńczy skronie zbrodniarki? Jak rodzi się bezwzględna władza i jaką cenę trzeba zapłacić za wejście na szczyt? W tej tragicznej baśni Balladyna, królowa-siostrobójczyni, okrutna dla matki, stanie wobec swoich czynów z podniesionym czołem. Ale to świat odrealniony i fantastyczny, jak wizje każdego tyrana, świat, w którym do ziemskich spraw mieszają się wiedźmy, nimfy i duchy. Choć leniwe i obarczone ludzkimi słabościami, nieziemskie stworzenia zadziwiająco skutecznie wpłyną na bieg zdarzeń.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Teatr
Łódzki festiwal nagradza i rozpoczyna serię prestiżowych festiwali teatralnych
Teatr
Siedmioro chętnych na fotel dyrektorski po Monice Strzępce
Teatr
Premiera spektaklu "Wypiór", czyli Mickiewicz-wampir grasuje po Warszawie
Teatr
„Równi i równiejsi” wracają. „Folwark zwierzęcy” Orwella reżyseruje Jan Klata
Teatr
„Elisabeth Costello” w Nowym Teatrze. Andrzej Chyra gra diabła i małpę