Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

TV.RP.PL

Banki utrudniajš klientom założenie konta przez internet?

Założenie konta osobistego przez internet kojarzy nam się z wygodš i oszczędnoœciš czasu. Nie musimy przecież iœć do placówki bankowej i czekać w kolejce, aż zostaniemy obsłużeni. Czy otwarcie zdalnie rachunku rzeczywiœcie zawsze jest jednak takie proste, jak się wydaje? Praktyka pokazuje, że bywa z tym różnie. Z jakimi utrudnieniami mogš się spotkać klienci i w których bankach sš one najmniejsze?

„Zbadaliœmy proces zakładania zdalnie konta osobistego w 20 bankach, które dajš takš możliwoœć. W każdym z nich podjęto próbę otwarcia 5 rachunków oraz wykonano 3 testy z podaniem błędnych danych (numeru dokumentu tożsamoœci oraz PESEL-u). Liderami rankingu sš Bank Millennium, ING Bank Œlšski, PKO Bank Polski, Inteligo oraz mBank. Najwięcej problemów napotkaliœmy w Credit Agricole, Idea Banku, Citi Handlowym, T-Mobile Usługi Bankowe, Alior Banku, Banku Ochrony Œrodowiska oraz Nest Banku” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marcin Łukaszewski, twórca Instytucji roku. Co ważne, nie badano procesu zakładania konta, w przypadku kiedy weryfikacja tożsamoœci klienta odbywa się na podstawie danych z przelewu.

Pierwszym utrudnieniem dla klientów jest telefon weryfikacyjny, który wykonujš niektóre banki, aby potwierdzić dane zawarte we wniosku o założenie konta. Po pierwsze wydłuża to cały proces otwarcia rachunku. Po drugie połšczenie nie zawsze możemy odebrać, a oddzwonienie wcale nie pozwala dokończyć procedury weryfikacji. Poza tym telefon weryfikacyjny stanowi ogromnš barierę dla osób niesłyszšcych i niedosłyszšcych. Obecnie wykonuje go 12 banków. Problematyczne jest także wymaganie, aby do wniosku był dołšczony skan dokumentu tożsamoœci. Żšdajš tego 2 banki: Bank Zachodni WBK i Bank BGŻ BNP Paribas. Co niepokoi, aż 6 banków wysłało kuriera z dokumentami do podpisania w sytuacji, kiedy dane we wniosku celowo zostały podane błędnie.

Klienci oczekujš oczywiœcie, że ich konto zostanie otwarte jak najszybciej. Dlatego ważne jest, żeby dokumenty były dostarczane bez zbędnej zwłoki, najlepiej już w cišgu jednego dnia od złożenia wniosku. W tej chwili dzieje się tak w Banku Millennium, ING Banku Œlšskim, mBanku, Orange Finanse i Getin Banku. Najmniej dokumentów do podpisania – bo tylko jeden – majš osoby zakładajšce konto w Banku BGŻ BNP Paribas, ING Banku Œlšskim oraz Banku Millennium, tu wystarcza też tylko jeden podpis. Z kolei w przypadku Credit Agricole trzeba złożyć aż 16 podpisów, i to na 9 dokumentach. Po podpisaniu dokumentów, zanim zaczniemy korzystać z konta, bank musi je aktywować. Najszybsze instytucje robiš to jeszcze tego samego dnia. Jeœli chodzi o kartę debetowš, niektóre banki dostarczajš jš wraz z umowš. Zwykle karta jest jednak wysyłana póŸniej i czeka się na niš od 5 do 12 dni. Największš cierpliwoœciš muszš wykazać się klienci Volkswagen Bank Polska, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole i T-Mobile Usługi Bankowe.

ródło: materiał partnera

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL