Organizowana we współpracy z tą uczelnią wystawa „KOMUNIKAT LDZ. Projektowanie graficzne w kręgu Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi”, prezentuje dorobek jej pedagogów i absolwentów w dziedzinie plakatu oraz projektowania graficznego.
Tytuł wystawy nawiązuje do nazwy kroju pisma zaprojektowanego przez Artura Frankowskiego w oparciu o szkic alfabetu z 1932 roku autorstwa Władysława Strzemińskiego, który jest patronem łódzkiej ASP. Jego twórcza osobowość i działalność pedagogiczna wpłynęły zarówno na program jak i charakter uczelni. A nowoczesna forma opracowanego przez niego kroju pisma jest symbolem awangardowych tendencji w historii polskiego projektowania graficznego.
Dominacja tendencji awangardowych, szczególnie w sztukach projektowych oraz nowych mediów, jest charakterystycznym zjawiskiem dla łódzkiej uczelni w latach 60. i 70. XX wieku. W kolejnych dwóch dekadach nasiliły się wpływy postmodernizmu, a także eklektyzm oraz powrót do klasycyzmu i konserwatyzmu.
Po roku 2000 środowisko projektowe skupione wokół łódzkiej Akademii wyróżnia się świadomym dążeniem do nowoczesnych rozwiązań w oparciu o zakorzenioną w tradycji awangardę. Dziś ASP w Łodzi to jedno z najważniejszych miejsc w Polsce, gdzie kultywuje się projektowanie graficzne oparte na elementarnych zasadach w kompozycji, siatce modularnej oraz nowoczesnej typografii.
Ekspozycja w Muzeum Plakatu w Wilanowie zaprezentuje najlepsze prace zrealizowane przez najważniejszych dla historii i współczesności łódzkiej uczelni projektantów graficznych – pedagogów oraz ich uczniów, którzy kontynuują idee swoich mistrzów.
Obok przedstawicieli młodego oraz średniego pokolenia, takich jak Jakub Stępień, Piotr Karczewski, Krzysztof Iwański, Agnieszka Ziemiszewska czy Karolina Grudzińska, na wystawie są prace najwybitniejszych polskich projektantów: Bogusława Balickiego i Stanisława Łabęckiego, Krzysztofa Lenka, Jana Kubasiewicza, Tadeusza Piechury, Jerzego Trelińskiego, Mariusza Łukawskiego, Sławomira Iwańskiego, Sławomira Kosmynki.