„Od Rubęsa do Pikasa” jest autorską interpretacją najsłynniejszych malarskich arcydzieł z różnych epok, od renesansu, aż po XX wiek. Tomasz Broda stworzył własne wersje płócien Van Gogha, Warhola, Picassa, Velazqueza czy El Greca, używając przedmiotów codziennego użytku, takich jak grzebienie, opakowania po lekach, gąbki czy piłki pingpongowe. Dzięki prostej, ale oryginalnej interpretacji, skraca dystans, z jakim odbiorca zwykle postrzega wielkie dzieła. Bo historią sztuki i sztuką można się bawić, nie ujmując jej powagi oraz, że przy odrobinie kreatywności, każdy może stworzyć coś niezwykłego.
Wrocławski grafik i karykaturzysta pokazuje, że na pozór zwykłe rzeczy mogą nabrać niezwykłych cech. Dzięki temu balony stają się nosami, zmywaki tworzą bukiet słoneczników, za kapelusz służy para kaloszy, a guziki pełnią funkcję oczu.
Prace stworzone przez Tomasza Brodę, zaskakują i zachwycają swoją oryginalnością. Choć z jednej strony są jedyne w swoim rodzaju, z drugiej są uderzająco podobne do swoich pierwowzorów.
Dzięki selekcji i zestawieniu ze sobą materiałów, których użył artysta, każda z jego prac doskonale oddaje charakterystyczne cechy wyglądu przedstawianej postaci przez niego postaci. A uproszczony zapis nazwisk mistrzów malarstwa – „Pikaso", „Wangog", „Rębrant", „Rubęs” czy „Łorhol” – dodaje spójności całej wystawie i idealnie współgra z kompozycją prac Brody.
Tomasz Broda studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Dyplom z wyróżnieniem uzyskał w pracowni projektowania graficznego prof. Jana Jaromira Aleksiuna w 1992 roku. Artysta zajmuje się rysunkiem, ilustracją książkową i prasową oraz scenografią. Publikował między innymi w „Rzeczpospolitej”, „Gazecie Wyborczej”, czy „Przekroju”, „Odrze”. Jest zdobywcą m. in nagrody dla Ilustratora Polskiej Sekcji IBBY w konkursie Książka Roku 2008 i laureatem nagrody Prezydenta Wrocławia w 2000 roku.