Co miesiąc odbędzie się odsłona jednego projektu. We Wrocławiu i w Warszawie można już zobaczyć inaugurujący serię plakat, czyli ilustrację pierwszej księgi „Gospodarstwo”, której autorem jest ilustrator Jan Kallwejt. Przedstawia Tadeusza i Zosię w idyllicznej na pozór scenerii, zinterpretowanej na nowo poprzez popkulturowe odwołania, wzmocnione ostrymi kolorystycznymi kontrastami. Młody grafik ma na swym koncie już wiele sukcesów.
Projektował ilustracje do programu operowego mediolańskiej La Scali. A także publikował prace w wielu zagranicznych i polskich pismach: „Guardianie”, „Elle”, „BEAST”, „Przekroju”, „Machinie”, „Newsweeku” „Zwierciadle”, „Forbes”, „Wired”, „Financial Times". Jego sztukę wyróżnia poczucie humoru i nawiązania do symbolizmu, sztuki naiwnej oraz ikon popkultury.
W następnych najbliższych odsłonach, czyli w lutym i marcu, Muzeum zapowiada plakaty do „Księgi II: Zamek” i „Księgi III: Umizgi”. Nad tymi projektami pracują: fotografka i kolekcjonerka Mirella von Chrupek oraz Studia Fontarte Artura i Magdaleny Frankowskich
Pełna seria plakatów zostanie zaprezentowana podczas jesiennej wystawy „Pan Tadeusz w stylu pop” we wrocławskim muzeum. Limitowaną edycję druków będzie można również nabyć w księgarni Muzeum Pana Tadeusza.
Przy okazji warto przypomnieć, że dzieło Adama Mickiewicza ilustrowało już wielu wybitnych twórców. Pierwsza ilustrowana edycja z pracami Elwiro Michała Andriollego pochodzi z 1881 roku. W okresie międzywojennym wyróżniają się prace malarza Tadeusza Gronowskiego. Ze współczesnych szczególnie wpisują się pamięć ilustracje Janusza Stannego i Józefa Wilkonia, ale też młodych rysowników, którzy przygotowali np. plakaty do spektaklu w Teatrze Narodowym w Warszawie. Ich autorami są: Ada Buchholc, Mariusz Libel, Patryk Mogilnicki.
Warto odwiedzić Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu, w którym stała interaktywna ekspozycja w bardzo atrakcyjny sposób – poprzez rozbudzające wyobraźnie instalacje i gry - opowiada o poemacie Mickiewicza i epoce romantyzmu.