Będą to m.in. spoty telewizyjne, plakaty, akcje billboardowe. Szczegóły kampanii są właśnie dopinane. Wiadomo, że prowadzona będzie zarówno w mediach lokalnych, jak i ogólnopolskich. Zwłaszcza w miastach, w których powstaną brygady i bataliony Wojsk Obrony Terytorialnej (WOT).
– Podane będą informacje, gdzie, kiedy i do kogo mogą się zgłaszać chętni do służby – opisuje płk Ryszard Jankowski, zaangażowany w tworzenie WOT.
Jak nas zapewniają oficerowie budujący dowództwa trzech pierwszych brygad OT (Rzeszów, Białystok, Lublin), zainteresowanie służbą jest znaczne. – We wschodnich województwach chęć wstąpienia zadeklarowało ok. 10 tys. osób. Obserwuję bardzo duże zainteresowanie wśród studentów – mówi płk. Wiesław Kukuła, dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej.
Wojskowa Komenda Uzupełnień w Rzeszowie, gdzie powstaje jeden z pierwszych batalionów WOT (obejmie powiaty rzeszowski i łańcucki), od września zbiera informacje od chętnych. Dotychczas zgłosiło się około 2 tys. osób.
– W przyszłym roku przeprowadzimy kampanię informacyjno-rekrutacyjną w Nisku, Jarosławiu, Dębicy, Sanoku – mówi nam płk Arkadiusz Mikołajczyk, dowódca podkarpackiej brygady WOT. Liczy na to, że do osiągnięcia pełnego stanu osobowego tworzonych jednostek wystarczą mu trzy miesiące.