Aktualizacja: 28.08.2017 13:36 Publikacja: 27.08.2017 19:31
Foto: PAP, Rafał Guz
Wypadek policyjnego radiowozu, który eskortował kolumnę BOR wiozącą szefa NATO Jensa Stoltenberga, to nieodosobnione – choć spektakularne – zdarzenie z udziałem pojazdu uprzywilejowanego. Z policyjnych kronik wynika, że nie ma tygodnia bez mniej lub bardziej groźnych kraks z udziałem karetek pogotowia czy – rzadziej – innych pojazdów mających na drodze szczególne prawa. Zdaniem ekspertów wciąż nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak się zachować.
– Potrzeba kampanii społecznych, by uświadomić, jak w praktyce przepis ma funkcjonować – mówi „Rzeczpospolitej" Wojciech Pasieczny, emerytowany szef stołecznej drogówki, dziś biegły ds. ruchu drogowego.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Łącznie 5689 osób było w ubiegłym roku za zgodą sądów inwigilowanych przez służby. To tylko śladowo mniej niż ro...
Funkcjonariusze Centralnego Biura Antykorupcyjnego prowadzą przeszukanie w siedzibach Polskiego Komitetu Olimpij...
323 mln zł w ciągu trzech lat – Ministerstwo Cyfryzacji ujawniło posłom pełne koszty zakupu i obsługi Starlinków...
Wiemy już, ile Agnieszka Kwiatkowska-Gurdak zarabiała jako szefowa CBA. Po tekście „Rzeczpospolitej” jej oświadc...
Białoruskie i rosyjskie służby aktywnie działają w Polsce – mówi Anna Dyner, analityczka z Polskiego Instytutu S...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas