Przepis na sukces w biznesie dla młodych i zdolnych

Wybór ścieżki kariery to jedna z najważniejszych decyzji, jaką przychodzi nam w życiu podjąć. Pytanie tylko, jak sprawdzić w czym jesteśmy naprawdę dobrzy. Obecnie międzynarodowe koncerny coraz częściej umożliwiają sprawdzenie swoich zdolności w realnych warunkach biznesowych i odkrycie własnych talentów w praktyce - w ramach wewnętrznych wydarzeń skierowanych do studentów i absolwentów.

Publikacja: 22.05.2018 09:54

Od lewej Robert Duczyński, Katarzyna Gajewska i Piotr Falkowski – zwycięzcy tegorocznej edycji konku

Od lewej Robert Duczyński, Katarzyna Gajewska i Piotr Falkowski – zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu P&G CEO Challenge.

Jedną z inicjatyw, która w tym roku odbywała się już po raz trzeci, tym razem na międzynarodową skalę, był konkurs dla przyszłych menadżerów P&G CEO Challenge.

Udział w tym wydarzeniu pozwala uczestnikom nie tylko zweryfikować wiedzę i umiejętności, ale też otwiera im możliwości rozwoju i kariery w globalnej firmie, której marki na co dzień towarzyszą miliardom konsumentów na całym świecie.

Jak wyglądają tego typu wydarzenia? P&G CEO Challenge to wieloetapowy konkurs, którego światowy finał odbędzie się w Panamie już za kilka tygodni. Główne zadanie postawione przed uczestnikami to opracowanie strategii sprzedażowej dla jednej z flagowych marek firmy, od pomysłu oraz ścieżki jego wprowadzenia, po oszacowanie spodziewanych efektów oraz kosztów całego przedsięwzięcia. Z takimi wyzwaniami na co dzień zmagają się menadżerowie międzynarodowego koncernu, gdzie o sukcesie decyduje nie tylko zdobyta wcześniej wiedza. W konkursach takich jak P&G CEO Challenge równie ważne jest kreatywne podejście do problemu. Wygrywają Ci, którzy potrafią przeprowadzić szybką analizę, znaleźć rozwiązanie oraz wprowadzić je w życie. Liczy się elastyczność i otwarty umysł, czyli cechy tak intensywnie poszukiwane na dzisiejszym rynku pracy.

- Mamy do czynienia z nową, ciągle zmieniającą się rzeczywistością, w której czeka wiele niewiadomych, dlatego też potrzebna jest odwaga w podejmowaniu decyzji. Nieustająca ciekawość, umysł otwarty na nowe doświadczenia i dążenie do zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości oraz szybkie reagowanie na nią - to umiejętności, które mogą pomóc szybciej wejść na drogę rozwoju kariery – radziła tegorocznym uczestnikom CEO Challenge Geraldine Huse, CEO Procter & Gamble w Europie Centralnej.

W nowej rzeczywistości technologia ciągle idzie naprzód i dotyka niemal każdej dziedziny życia, a ilość dostępnych informacji i danych sprawia, że powstaje nieskończenie wiele możliwości zaspokajani potrzeb konsumentów.W dobie wszechobecnej digitalizacji i nowych technologii, kluczem do sukcesu firm są też utalentowani pasjonaci IT, którzy chcą poszukiwać możliwości rozwoju i kariery w międzynarodowych koncernach.

Dla nich firma Procter & Gamble także posiada projekt – taki, w ramach którego mogą wcielić się w rolę managera IT. P&G IT Business Challenge, bo o nim mowa, to największe międzynarodowe wydarzenie tego typu na świecie, które przyciąga studentów i absolwentów kierunków związanych z technologiami informatycznymi.

- Podczas konkursu IT Business Challenge pomagamy uczestnikom doświadczyć na czym polegają codzienne wyzwania dla specjalistów IT w P&G oraz jak przebiega proces tworzenia innowacji i rozwiązań dla biznesu w międzynarodowym i interdyscyplinarnym środowisku - mówi Emilia Burzyńska, Chief Information Officer na Europę Centralną w P&G.

Najlepszą rekomendacją udziału w przedsięwzięciach organizowanych przez międzynarodowe koncerny jest głos samych uczestników tych projektów.

- Udział w wydarzeniu wpłynął na moje zrozumienie wagi roli IT w globalnej firmie i pokazał mi możliwości, jakie P&G stwarza dla rozwoju kariery – mówi Paula Sztainwald, uczestniczka zeszłorocznej edycji IT Business Challenge, która obecnie pracuje w P&G jako Młodszy Manager w dziale IT w Procter& Gamble.

Jednym z doświadczeń, które cenią sobie szczególnie, jest możliwość zobaczenia jak od wewnątrz funkcjonuje firma, która jest potencjalnym przyszłym pracodawcą, bez konieczności odbywania długiego stażu czy praktyki. Niejednokrotnie może to nawet stanowić początek kariery, zupełnie nie związanej z wcześniej obranym kierunkiem nauki.

- Spodobało mi się to, co robiłam w konkursie. Patrzę na firmę i gdy podoba mi się to co robi oraz realizowane przez nią inicjatywy, to stwierdzam, tu mogę pracować. Dla mnie jest to ważniejsze niż ścisłe trzymanie się kierunku studiów – podsumowuje Kasia Gajewska, studentka gospodarki przestrzennej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, która wraz ze swoją drużyną zwyciężyła w regionalnym finale P&G CEO Challenge w Warszawie i miała okazję reprezentować nasz kraj na europejskim finale konkursu.

Jedną z inicjatyw, która w tym roku odbywała się już po raz trzeci, tym razem na międzynarodową skalę, był konkurs dla przyszłych menadżerów P&G CEO Challenge.

Udział w tym wydarzeniu pozwala uczestnikom nie tylko zweryfikować wiedzę i umiejętności, ale też otwiera im możliwości rozwoju i kariery w globalnej firmie, której marki na co dzień towarzyszą miliardom konsumentów na całym świecie.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Praca
Rząd odpowiada na plany masowych zwolnień w firmach. 50 mln zł wsparcia
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca
Trudno dzisiaj zagonić pracownika do biura. Szczególnie w piątek
Praca
Tego powinni się uczyć przyszli menedżerowie AI
Praca
Depresja pracowników kosztuje firmy miliardy złotych. Straty są coraz większe
Praca
Rekordowa liczba studenckich staży w Programie Kariera