Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Œcieżki kariery

#RZECZoBIZNESIE: Beata Mońka: Szklany sufit czasem mamy w głowie

tv.rp.pl
Kobiety, ale i czasami mężczyŸni, majš w głowie „to może jeszcze nie ten moment na awans, może nie ja, czy na pewno” - mówi Beata Mońka,kobieta biznesu, menedżer, goœć programu Marcina Piaseckiego.

 

Goœć odniosła się do kilku stereotypów odnoœnie kobiet w biznesie. Pierwszy to niższe zarobki kobiet.

- To jest niestety prawda – mówiła Mońka . - Wg mnie godziwa płaca należy się za godziwš pracę, niezależnie od płci. Tak powinni być traktowani wszyscy ludzie, zgodnie ze swoimi umiejętnoœciami, doœwiadczeniem, charyzmš i tym, jak to się przekłada na to, co wnoszš do ekonomii, gospodarki, rodziny. Tych ról w społeczeństwie mamy bardzo dużo – dodała.

Skomentowała też twierdzenie, że kobietom trudniej robi się karierę, trudniej awansuje i zjawisko szklanego sufitu.

- Szklany sufit to kwestia definicji – stwierdziła. - Czasem szklany sufit to taki, który stawiamy sobie same w głowach. My kobiety, ale i czasami mężczyŸni. Czasami mamy w głowie „to może jeszcze nie ten moment na awans, może nie ja, czy na pewno” - tłumaczyła.

- O wiele gorsze sš szklane sufity, które sš czasami w samych firmach stawiane – dodała Mońka.

Kolejny stereotyp mówi o tym, że kobiety zajmujš się rodzinš i majš trudniej w karierze zawodowej, a mężczyŸni robiš tę karierę kosztem rodziny.

- Często tak jest, natomiast z drugiej strony też nie – oceniła Mońka. - Zależy to od uwarunkowań. Od wielu lat walczymy z stereotypem mężczyzny jak i kobiety, kto tu jest łowcš, kto biegnie na polowanie, a kto zajmuje się domem. Idealny model jest taki, kiedy robimy to razem – stwierdziła.

Beata Mońka jest w jury konkursu promujšcego kobiety, którego rozstrzygnięcie nastšpi dzisiaj w Brukseli.

- Konkurs jest organizowany przez Unię Europejskš i dotyczy najbardziej innowacyjnych kobiet w 2017 r. Mamy 12 finalistek i dzisiaj wieczorem będzie finał – tłumaczyła.

Zaznaczyła, że sš to projekty najbardziej przedsiębiorczych, innowacyjnych kobiet w Europie, które nie tylko coœ wymyœliły, ale również wdrożyły w rozmaitych dziedzinach.

- Mamy ponad 260 finalistek od poczštku istnienia konkursu. Czekamy na jak najwięcej Polek – podsumowała.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL