Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Rzšd PiS

Szef Lidla odpowiada premierowi: U nas każdy tydzień to "tydzień polski"

Fotorzepa/ Adam Burakowski
- W różnych sieciach zagranicznych sš teraz tygodnie włoskie, tydzień portugalski, hiszpański, francuski. Bardzo pięknie, ale apeluję również o to, żeby w Polsce przede wszystkim był tydzień polski, co najmniej raz w miesišcu w każdej sieci - powiedział w pištek premier Mateusz Morawiecki. Szef polskiego Lidla odpowiada szefowi rzšdu listem.

W czasie swojej wizyty w zakładzie Mlekovity w Wysokiem Mazowieckiem, premier wskazywał na trudnoœci w sprzedaży polskich produktów na Zachodzie, jednak zwrócił uwagę także na działajšce w Polsce zagraniczne sieci handlowe. - - W różnych sieciach zagranicznych sš teraz tygodnie włoskie, tydzień portugalski, hiszpański, francuski. Bardzo pięknie, ale apeluję również o to, żeby w Polsce przede wszystkim był tydzień polski, co najmniej raz w miesišcu w każdej sieci - mówił, apelujšc o patriotyzm gospodarczy.

Przeczytaj ť Nietypowy apel premiera o patriotyzm gospodarczy rozpętał burzę w sieci

Na szeroko komentowane słowa premiera zareagował prezes Lidl Polska Maksymilian Braniecki. Jak informuje portal money.pl, Braniecki wysłał list do premiera w tej sprawie.

Prezes Lidla zwraca uwagę, że jego sieć od lat wspiera polskie firmy i z nimi współpracuje. "Pragnę zwrócić Pańskš uwagę, że sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy Lidl Polska. Zatem mogę stwierdzić, iż każdy tydzień w sklepach naszej sieci to "tydzień polski" - czytamy w liœcie.

Portal money.pl podkreœla, że szef Lidla mógł się poczuć wywołany do tablicy dlatego, że to właœnie jego sieć wypromowała się na tzw. tygodniach tematycznych.

Braniecki zwraca uwagę, Morawieckiemu, że "polskie tygodnie" w zagranicznych sklepach sieci nie sš niczym nadzwyczajnym. Sš skierowane głównie do emigrantów z Polski w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Irlandii, ale często promujš też polskš kuchnię i producentów wœród innych mieszkańców tych krajów. "Zainteresowanie tygodniami polskimi jest duże. Jesteœmy szczególnie dumni z konkurencyjnoœci polskich producentów wyróżniajšcych się wysokš jakoœciš oraz rozwoju ich eksportu na inne rynki" - pisze Braniecki.

"W samym 2016 roku wartoœć produktów od polskich producentów wyeksportowanych za poœrednictwem naszej sieci, do ponad 20 krajów, w których obecny jest Lidl, wyniosła 2 mld PLN" - podkreœla prezes Lidla.

Zaprosił też Morawieckiego na zakupy w Lidlu i do centrali firmy, gdzie chciałby porozmawiać z premierem o "strategii, codziennej pracy i wspólnych sukcesach, na które pracuje ponad 15 000 Polaków - pracowników Lidl Polska każdego dnia".

ródło: rp.pl/ money.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL