#RZECZoPRAWIE - Michał Kłosiński z Deloitte o X Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego

Konsekwencja, dobre wybory, próba przewidzenia zmian na rynku i inwestycje w ludzi – to według mnie recepta na sukces - powiedział w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej" Michał Kłosiński, partner w zespole VAT Deloitte, która zajęła pierwsze miejsce w X Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego.

Aktualizacja: 21.06.2016 16:00 Publikacja: 21.06.2016 14:58

Tomasz Pietryga, Michał Kłosiński

Tomasz Pietryga, Michał Kłosiński

Foto: rp.pl

Jaka jest recepta na sukces?

Michał Kłosiński, partner w zespole VAT Deloitte: Klient jest zawsze w centrum uwagi. Pomaga kultura korporacyjna, która przekłada się na współpracę z klientami.

Rynek bardzo dojrzał. Zmienił się co do tego, czego klienci oczekują. Ich wymagań.

Wzrost o 27 milionów zł to duży sukces.

Na ten sukces pracuje wiele osób i składa się wiele czynników. Wpływ miały m.in. inwestycje w usługi informatyczne, audyty, doradztwo czy konsulting.

Jaki wpływ na rynek mają zmiany podatkowe?

Ogromy. Do każdej zmiany podatnicy muszą się dostosować, a im krótszy czas tym muszą szybciej to zrobić. Obserwujemy te zmiany. Widzimy jakie są tendencje i w jaki sposób nasi klienci muszą się do nich dostosować.

Dużym wyzwaniem są nowe wymogi sprawozdawcze. De facto chodzi tu nie tylko o przekazywanie danych w pełnym formacie, ale i obowiązek składania comiesięcznych sprawozdań.

Co dalej z optymalizacją, o której swojego czasu tak dużo się mówiło?

To słowo było modne, ale nie wiem czy odzwierciedlało rzeczywistość. Podatnikom jest drogie bezpieczeństwo. Także co do operacji, które miały miejsce jakiś czas temu. Optymalizacja różnie może być rozumiana. Z mojej perspektywy podatnicy, czy firmy szukają sposobu, aby podatki nie przeszkadzały w biznesie. Klienci cenią sobie stabilność.

Czy zmiany w podatkach przeszkadzają?

W mojej dotychczasowej karierze zawodowej, nie trafił mi się kraj, aby przepisy były proste i stąd mamy co robić.

Dalsze perspektywy rozwoju?

Czyste usługi podatkowe przestają być satysfakcjonujące. Na pewno globalne podejście. Szersza obsługa. Nieunikniony jest także rozwój w zakresie nowych technologii i usług informatycznych.

Będziemy starali się zmierzyć z nowymi wyzwaniami. Zobaczymy z jakim skutkiem?.

Kłosiński w #RZECZoPRAWIE

Jaka jest recepta na sukces?

Michał Kłosiński, partner w zespole VAT Deloitte: Klient jest zawsze w centrum uwagi. Pomaga kultura korporacyjna, która przekłada się na współpracę z klientami.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona