Szkocka zdobywa klientów, a piwo i cydr tracą

Wydajemy więcej pieniędzy na lepsze trunki. Najszybciej rośnie sprzedaż whisky i... małpek.

Publikacja: 05.12.2017 20:00

Szkocka zdobywa klientów, a piwo i cydr tracą

Foto: Bloomberg

Rynek alkoholi jest już wart ok. 33 mld zł. Cała branża urosła od października 2016 do września 2017 r. o 1,4 proc. (w skali roku), ale poszczególne kategorie alkoholi żyją własnym, bardzo dynamicznym życiem. Sprzedaż whisky skoczyła o 14 proc., natomiast sprzedaż cydru spadła o 13 proc. To najgorszy rezultat w branży. Takie dane przynosi raport firmy Nielsen, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Zmiana na podium

Pozostało 91% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku