„Głos Polaków w sprawie wina" - konferencja Związku Pracodawców „Polskiej Rady Winiarstwa" – ZW PRW.

W Warszawie odbyła się konferencja pt.: „Głos Polaków w sprawie wina" organizowana przez Związek Pracodawców „Polska Rada Winiarstwa" – ZW PRW.

Publikacja: 27.10.2016 12:41

„Głos Polaków w sprawie wina" - konferencja Związku Pracodawców „Polskiej Rady Winiarstwa" – ZW PRW.

Foto: Bloomberg

Tematem przewodnim spotkania było badanie społeczne na temat opinii o promocji i dystrybucji alkoholu w Polsce. Badanie na zlecenie ZW PRW dokonał instytut badawczy IBRIS. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące ich do stosunku do alkoholi w takich aspektach jak: pojawianie się reklam piwa i wina w mediach, sprzedaż trunków przez internet jak i na stacjach paliw, reglamentacja liczby punktów sprzedaży czy też wprowadzenie stref wolnych od sprzedaży alkoholu.

W kwestii reklamy piwa (przy zachowaniu zasad etyki reklamy) 56 proc. badanych popiera promowanie tego trunku. Odmiennego zdania jest 40 proc. ankietowanych. W przypadku reklamy wina (a także innych rzadkich trunków jak np.: cydr) 60 proc. jest za a 34 proc. przeciw. Co ciekawe najwięcej zwolenników reklamy ww. produktów jest w grupie wiekowej 18-24 lata. Natomiast respondenci powyżej 45 lat są mniej skłonni do poparcia reklam alkoholi.

Ku zaskoczeniu ZR PRW 70 proc. Uczestników badania wyraziło sprzeciw wobec handlu wyrobami alkoholowymi przez internet a tylko 25 proc. taki handel popiera. Aczkolwiek warto zaznaczyć, że wśród respondentów niecałe 3 proc. robiło zakupy w internetowych sklepach z alkoholem. Jak podkreśla prezes ZW PRW Jerzy Kwaśniewski internet jest szansą dla małych podmiotów oferujących trunki często bezpośrednio od producentów w niższych cenach.

W przypadku ograniczenia liczby punktów sprzedaży napojów wyskokowych to 54 proc. badanych popiera ten pomysł, natomiast 40 proc. nie chce ograniczeń w tym aspekcie. Jeśli chodzi o ustanowienie stref z ograniczoną dostępnością produktów alkoholowych (np.: miejskie starówki) to 70 proc. respondentów jest na tak a 27 proc. się temu sprzeciwia.

Natomiast w sprawie handlu alkoholem na stacjach benzynowych większość ankietowanych – 56 proc. jest przeciw jakimkolwiek obostrzeniom. Innego zdania jest 39 proc. badanych.

Gościem specjalnym konferencji był ambasador Australii Paul Wojciechowski, który podzielił się swoimi doświadczeniami jeśli chodzi o promocję i dystrybucje alkoholi w Australii. Dyplomata powiedział, iż branża lokalna trzyma się ustalonych wspólnie z rządem zasad etyki reklamy (np.: przestrzeganie dopuszczalnych ram czasowych na reklamę wina, piwa itp.). Podkreślił też, że internetowy handel produktami alkoholowymi zdobywa coraz większą popularność. W 2014 roku obrót alkoholami stanowi 1 proc. wszystkich transakcji. Rok później ta wartość wzrosła do 5 proc. Wartość importu win z Australii do Polski w 2015 roku wyniosła ko. 5 mln dol.

Patronem medialnym konferencji Związku Pracodawców Polskiej Rady Winiarstwa „Głos Polaków w sprawie wina" był dziennik "Rzeczpospolita".

Tematem przewodnim spotkania było badanie społeczne na temat opinii o promocji i dystrybucji alkoholu w Polsce. Badanie na zlecenie ZW PRW dokonał instytut badawczy IBRIS. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące ich do stosunku do alkoholi w takich aspektach jak: pojawianie się reklam piwa i wina w mediach, sprzedaż trunków przez internet jak i na stacjach paliw, reglamentacja liczby punktów sprzedaży czy też wprowadzenie stref wolnych od sprzedaży alkoholu.

W kwestii reklamy piwa (przy zachowaniu zasad etyki reklamy) 56 proc. badanych popiera promowanie tego trunku. Odmiennego zdania jest 40 proc. ankietowanych. W przypadku reklamy wina (a także innych rzadkich trunków jak np.: cydr) 60 proc. jest za a 34 proc. przeciw. Co ciekawe najwięcej zwolenników reklamy ww. produktów jest w grupie wiekowej 18-24 lata. Natomiast respondenci powyżej 45 lat są mniej skłonni do poparcia reklam alkoholi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”