Tematem przewodnim spotkania było badanie społeczne na temat opinii o promocji i dystrybucji alkoholu w Polsce. Badanie na zlecenie ZW PRW dokonał instytut badawczy IBRIS. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące ich do stosunku do alkoholi w takich aspektach jak: pojawianie się reklam piwa i wina w mediach, sprzedaż trunków przez internet jak i na stacjach paliw, reglamentacja liczby punktów sprzedaży czy też wprowadzenie stref wolnych od sprzedaży alkoholu.
W kwestii reklamy piwa (przy zachowaniu zasad etyki reklamy) 56 proc. badanych popiera promowanie tego trunku. Odmiennego zdania jest 40 proc. ankietowanych. W przypadku reklamy wina (a także innych rzadkich trunków jak np.: cydr) 60 proc. jest za a 34 proc. przeciw. Co ciekawe najwięcej zwolenników reklamy ww. produktów jest w grupie wiekowej 18-24 lata. Natomiast respondenci powyżej 45 lat są mniej skłonni do poparcia reklam alkoholi.
Ku zaskoczeniu ZR PRW 70 proc. Uczestników badania wyraziło sprzeciw wobec handlu wyrobami alkoholowymi przez internet a tylko 25 proc. taki handel popiera. Aczkolwiek warto zaznaczyć, że wśród respondentów niecałe 3 proc. robiło zakupy w internetowych sklepach z alkoholem. Jak podkreśla prezes ZW PRW Jerzy Kwaśniewski internet jest szansą dla małych podmiotów oferujących trunki często bezpośrednio od producentów w niższych cenach.
W przypadku ograniczenia liczby punktów sprzedaży napojów wyskokowych to 54 proc. badanych popiera ten pomysł, natomiast 40 proc. nie chce ograniczeń w tym aspekcie. Jeśli chodzi o ustanowienie stref z ograniczoną dostępnością produktów alkoholowych (np.: miejskie starówki) to 70 proc. respondentów jest na tak a 27 proc. się temu sprzeciwia.
Natomiast w sprawie handlu alkoholem na stacjach benzynowych większość ankietowanych – 56 proc. jest przeciw jakimkolwiek obostrzeniom. Innego zdania jest 39 proc. badanych.