Wino z sokiem, czyli nowa moda nad Wisłą

Po tym, jak nasz rynek zalały wódki i piwa smakowe o mniejszej zawartości alkoholu, firmy alkoholowe zaczynają kusić nas trunkami gronowymi z dodatkiem soków owocowych. Liczą, że powtórzą one sukces cydru.

Publikacja: 11.08.2015 07:36

Wino z sokiem, czyli nowa moda nad Wisłą

Foto: Bloomberg

Produkty, o których mowa zaliczane są do kategorii aromatyzowanych koktajli i napojów na bazie wina. Boom na tego rodzaju wyroby można zaobserwować zwłaszcza na dojrzałych rynkach winiarskich: we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii oraz wśród konsumentów win słodkich: w Czechach i Polsce – informuje Polska Rada Winiarstwa.

Jak dodaje, produkty te wpisują się w wyraźny u nas trend poszukiwania nowych smaków i lżejszych alkoholi, stanowiąc bardziej elegancką alternatywę dla piw smakowych, takich jak radler, gotowych drinków czy coraz bardziej popularnych cydrów.

Można je pić do posiłku, deseru, ale nie tylko – wspaniale smakują jako aperitif czy solo. Ich atutem jest też i dostępność cenowa. Kto je kupuje? Branża twierdzi, że młode pokolenie, czyli osoby w wieku od 20 do 35 lat, w tym głównie kobiety.

O rozwijający się rynek postanowiła powalczyć firma Marie Brizard Wine&Spirits (dawniej Belvedere, a na GPW jako Sobieski). Wprowadziła u nas ostatnio popularną we Francji markę Fruits and Wine.

- Wprowadzając na rynek nowy produkt chcemy przenieść na polskie ulice francuską kulturę spotkań w dobrym towarzystwie przy kieliszku delikatnego wina. Jak pokazują badania pracowni KPMG, Polacy najczęściej sięgają po wino w towarzystwie osób bliskich, podczas zabawy lub przy okazji świętowania. Jest także spora grupa (41 proc.) konsumentów, która po wina sięga bez specjalnej okazji. Wierzymy, że Polacy tym bardziej pokochają spędzanie czasu na świeżym powietrzu z kieliszkiem lekkiego wina z dodatkiem soku owocowego – mówi Maciej Szydłowski, brand manager w Grupie Sobieski.

Nowej marce nie zabraknie konkurentów. Henkell&CO. Vinpol Polska ma w swojej ofercie Castello di Miracolo, kompozycję włoskiego wina oraz owocu granatu. Z kolei Ambra markę Fiore, czyli wino musujące z sokiem truskawkowym. Zawiera 7 proc. alkoholu, czyli mniej niż tradycyjne wino musujące. Natomiast w ofercie firmy Jantoń jest Monte Santi.

- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów stworzyliśmy wino Monte Santi w trzech wariantach smakowych: „original", jeżyna i poziomka. Wprowadzenie tego produktu poprzedziliśmy badaniem sensorycznym na bardzo licznej grupie docelowych klientów – tłumaczy Monika Kania kierownik ds. marketingu z firmy Jantoń. Z kilkunastu próbek smakowych respondenci wybrali najlepsze. Również wygląd produktu nie jest przypadkowy, bo poprzedzony badaniem marketingowym FGI. Respondenci jednoznacznie wskazali i wybrali markę, design etykiety, które ich zdaniem najbardziej oddają charakter produktu i wyróżniają wśród produktów konkurencyjnych.

Swój produkt w tej kategorii ma po marką Fanaberi firma TiM.

O udziały w rynku walczą także wina z sokiem VeRy by Famille Castel. 

- Obecnie wina VeRy by Famille Castel  firmy Castel Freres są sprzedawane w ponad 40 krajach na całym świecie. Dedykujemy je głównie młodemu pokoleniu, w tym przede wszystkim kobietom – mówi Marcin Bednarczyk, prezes firmy Castel Freres.

- Obecnie wina VeRy firmy Castel Freres są sprzedawane w ponad 40 krajach na całym świecie. Dedykujemy je głównie młodemu pokoleniu, w tym przede wszystkim kobietom – mówi Marcin Bednarczyk, prezes firmy Castel Freres.

Produkty, o których mowa zaliczane są do kategorii aromatyzowanych koktajli i napojów na bazie wina. Boom na tego rodzaju wyroby można zaobserwować zwłaszcza na dojrzałych rynkach winiarskich: we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii oraz wśród konsumentów win słodkich: w Czechach i Polsce – informuje Polska Rada Winiarstwa.

Jak dodaje, produkty te wpisują się w wyraźny u nas trend poszukiwania nowych smaków i lżejszych alkoholi, stanowiąc bardziej elegancką alternatywę dla piw smakowych, takich jak radler, gotowych drinków czy coraz bardziej popularnych cydrów.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”