35 słoików to niemal 16 kg Nutelli. Zdaniem polityków to skandal, że Ferrero - producent Nutelli - wykorzystuje mundial do promowania czegoś co jest w jawnej sprzeczności ze zdrowym trybem życia.

– To czerwona kartka dla Nutelli produkowanej przez Ferrero – powiedziała Renate Kunast, posłanka Partii Zielonych. Grupa polityków tej partii już złożyła skargę w Niemieckiej Radzie Reklamowej, zajmującej się nadzorowaniem reklam.

Parlamentarzyści podkreślają, że 35 słoików Nutelli, pozwalające zdobyć wystarczającą ilość punktów, aby otrzymać futbolówkę, to 15,75 kg kremu, zawierających aż 9 kg cukru oraz 5 kg tłuszczu. Poza tym 35 słoików kosztuje aż 97,65 euro. Tymczasem dobrej jakości piłka futbolowa jest osiągalna w sklepie już za niespełna 65 euro.

Politycy podkreślają, że generalnie nie maja nic przeciwko samej Nutelli, ale sugestie producenta, że jej jedzenie wiąże się ze zdrowym trybem życia są nieprawdziwe i lamią przepisy dotyczące reklamowania produktów spożywczych dla dzieci. Liczą też na to, że rada zablokuje kontrowersyjną reklamę  i wystosuje ostrzeżenie do producenta czyli koncernu Ferrero.