McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek w kolejnym kraju. Kiedy Polska?

Fastfoodowy gigant serio traktuje ochronę środowiska. Plastikowe słomki odejdą do lamusa na antypodach.

Aktualizacja: 19.07.2018 17:14 Publikacja: 19.07.2018 16:02

McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek w kolejnym kraju. Kiedy Polska?

Foto: Bloomberg

McDonald's zabrał się na poważnie za ograniczanie wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Wśród podejmowanych działań jest rezygnacja z tak niepozornych rzeczy, jak słomki z plastiku. Jednorazowe i używane przez prawie wszystkich klientów fastfoodów słomki to poważne obciążanie środowiska plastikiem. Ale stopniowo koncern zaczyna z nich rezygnować. Do 2022 plastikowe słomki mają zniknąć z australijskich lokali giganta, w zamian mają się pojawić mniej niebezpieczne dla środowiska słomki z papieru (który ma choćby taką zaletę, że zasadniczo ulega biodegradacji). Testy nowego rozwiązania mają się zacząć już w tym roku.

Czytaj także: Rewolucja w McDonald's. Koniec z plastikowymi słomkami

Rezygnacja z plastikowych słomek to jedno z wielu działań podejmowanych przez McDonald's na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. Korporacja dołączyła niedawno do inicjatywny NextGeb Cup Challenge, której celem jest stworzenie kubka, który nadawałby się do pełnego przetworzenia (lub nawet kompostowania).

Wszystkie te działania to element strategii firmy „Scale for Good", w której koncern podjął szereg zobowiązań na rzecz środowiska. Na przykład – do 2025 roku wszystkie opakowania produktów oferowanych klientom będą wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Wszyskie opakowania mają też być poddawane recyklingowi. Jak zdradziło „Rzeczpospolitej" Biuro Prasowe McDonald's Polska, polski oddział McDonald's przoduje obecnie w dziedzinie segregacji i przetwarzania odpadów. Polscy klienci fastfoodu nie mają problemów z wrzucaniem śmieci do właściwych pojemników.

- McDonald's Polska aktywnie działa na rzecz ograniczenia ilości odpadów. Już ponad 90 procent restauracji zostało wyposażonych w kosze do segregacji odpadów. Konsekwentnie wdrażamy nowe rozwiązania, które przybliżają nas do realizacji zobowiązań strategii Scale for Good – stwierdza Anna Borys-Karwacka, dyrektor. Ds. korporacyjnych McDonald's Polska.

Globalnie koncern zamierza też ograniczyć emisję gazów cieplarnianych wytwarzanych przez swoje biura i bary oraz w całym łańcuchu dostaw. Do 2030 McDonald's chce osiągnąć zmniejszenie emisji o 31 procent.

W przypadku Polski McDonald's nie podał jeszcze żadnych szczegółów dotyczących terminu rezygnacji z plastikowych słomek. Biuro Prasowe McDonald's Polska zdradziło jednak „Rzeczpospolitej", że są już takie plany.

McDonald's zabrał się na poważnie za ograniczanie wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Wśród podejmowanych działań jest rezygnacja z tak niepozornych rzeczy, jak słomki z plastiku. Jednorazowe i używane przez prawie wszystkich klientów fastfoodów słomki to poważne obciążanie środowiska plastikiem. Ale stopniowo koncern zaczyna z nich rezygnować. Do 2022 plastikowe słomki mają zniknąć z australijskich lokali giganta, w zamian mają się pojawić mniej niebezpieczne dla środowiska słomki z papieru (który ma choćby taką zaletę, że zasadniczo ulega biodegradacji). Testy nowego rozwiązania mają się zacząć już w tym roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”