Starbucks żegna się ze słomkami. Nowe kubki do picia

Starbucks chce do 2020 roku całkowicie zrezygnować ze słomek. Żeby ułatwić klientom życie firma postanowiła wprowadzić specjalne kubki z nakładkami ułatwiającymi picie. Wyglądają trochę jak kubki-niekapki dla dzieci.

Aktualizacja: 09.07.2018 15:47 Publikacja: 09.07.2018 14:01

Starbucks żegna się ze słomkami. Nowe kubki do picia

Foto: Bloomberg

Obecnie firma zużywa rocznie ponad miliard plastikowych słomek rocznie.

Frappuccino nadal będą sprzedawane ze słomkami, ale zrobionymi nie z plastiku, ale papieru lub biodegradowalnego plastiku. Klienci, którzy będą chcieli wypić napój przez słomkę, dostana ekologiczne wersje słomek.

Już teraz takie napoje jak cold brew czy cold foam, są sprzedawane w USA bez słomek, w nowych kubkach z nakładkami ułatwiającymi picie.

Czytaj także: Pożegnanie z plastikowymi słomkami. Bruksela wypowiada im wojnę

Starbucks zacznie proces rezygnacji z plastikowych słomek od swoich lokali w Vancouver w Kanadzie oraz Seattle w USA.

Prezes firmy Kevin Johnson powiedział, ze ta decyzja to "znaczący kamień milowy" w zaangażowaniu Starbucks na rzecz ekorozwoju.

Firma zainwestowała już 10 mln dolarów w prace nad stworzeniem ekologicznych, recyklingowalnych kubków do gorących napojów.

Starbucks nie jest pierwszą firmą, która pozbędzie się plastikowych słomek. W zeszły tygodniu McDonald's zapowiedział, że w Wielkiej Brytanii i w Irlandii zaprzestanie podawania do napojów plastikowych słomek już w 2019 roku.

Niemieckie sieci handlowe Rewe, Lidl i Edeka zapowiedziały, że nie tylko nie będą sprzedawać słomek, ale także plastikowych zastaw, kubków oraz ograniczą ilość opakowań z plastiku.

Słomki z plastiku są jednym z najpoważniejszych źródeł zanieczyszczenia oceanów na całym świecie. Według raportu brytyjskich władz co roku ponad milion ptaków oraz 100 tys. organizmów morskich umiera z powodu zjedzenia lub zaplatania się w plastikowe śmieci.

Unia Europejska tez zabiera się za plastikowe odpady. Bruksela już w styczniu mówiła o planach strategii obchodzenia się z tworzywami sztucznymi w UE, zgodnie z którą do 2030 r. wszystkie produkty z plastiku mają być recyklingowane.

Obecnie firma zużywa rocznie ponad miliard plastikowych słomek rocznie.

Frappuccino nadal będą sprzedawane ze słomkami, ale zrobionymi nie z plastiku, ale papieru lub biodegradowalnego plastiku. Klienci, którzy będą chcieli wypić napój przez słomkę, dostana ekologiczne wersje słomek.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”