Reklama
Rozwiń

Eksport żywności stale rośnie, ale nie bez problemów

Producenci rodzimych produktów rolno-spożywczych powinni rozszerzać ekspansję m.in. do Azji. Muszą też działać efektywniej, bo rynek ten wymaga wielkich partii towarów. Rosną też wymagania klientów krajowych.

Aktualizacja: 24.06.2018 22:01 Publikacja: 24.06.2018 21:00

Polska żywność ma szansę zawojować rynki azjatyckie, ale tylko w ograniczonym zakresie m.in. ze wzgl

Polska żywność ma szansę zawojować rynki azjatyckie, ale tylko w ograniczonym zakresie m.in. ze względu na relatywnie nikłe moce produkcji w stosunku do możliwości chłonnych Azji.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Od czasu wejścia Polski do UE eksport produktów rolno-spożywczych z naszego kraju stale rośnie (poza lekkim zachwianiem w roku 2009 r., kiedy to z uwagi na ogólnoświatowy kryzys finansowy cały nasz eksport zmalał). W 2004 r. wyeksportowaliśmy żywność za 5,2 mld euro. W 2017 r. było to już 27,3 mld euro. Taki wynik oznacza też, że żywność to trzeci polski hit eksportowy, po wyrobach przemysłu elektromaszynowego i chemicznego, z udziałem na poziomie prawie 13,5 proc.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”
Przemysł spożywczy
Węgry nagle zniosły embargo na mięso z Polski i innych krajów. Sukces negocjacji