Danone (45,5 mld euro kapitalizacji) zwiększył obroty o 4,9 proc., do 6,1 mld euro, a analitycy liczyli na 3,9 proc. Wraz z amerykańskim producentem artykułów bio WhiteWave dynamika ta doszła do 10,8 proc.; większa była wielkość sprzedaży (+1,1 proc.) mimo ujemnego (-8,9 proc.) wpływu aprecjacji euro do dolara.

Danone zwiększył sprzedaż w Chinach o 50 proc., korzystając z baby boomu – fali urodzeń po odstąpieniu Pekinu od polityki jednego dziecka w rodzinie. Poprawił też sprzedaż w Europie i odnotował oznaki wzrostu w Ameryce Północnej.

– Potwierdzamy zaufanie do użyteczności naszego modelu, który pozwoli nam utrzymać kurs w zmiennych warunkach, osiągnąć cele na 2018 r. – oświadczył prezes Emmanuel Faber.

Eileen Khoo z Morgan Stanley podkreśliła „bardzo duży wzrost organiczny, lepszy od przewidywanego, we wszystkich działach" Analitycy z Investec Securities oczekują wzrostu rocznego zysku na akcję o 2–3 proc, dzięki popytowi na pokarmy mleczne w Chinach. —p.r., reuters