Kto teraz zarobi na reklamie piwa

Ograniczenie reklamy w TV ma zmniejszyć konsumpcję złotego trunku. Ale rynek nie znosi próżni i potężne budżety browarów trafią do innych mediów.

Aktualizacja: 11.04.2018 21:15 Publikacja: 11.04.2018 21:09

Kto teraz zarobi na reklamie piwa

Foto: Adobe Stock

Ministerstwo Zdrowia twierdzi, że planowane ograniczenie czasu emisji reklam piwa w TV (mają być dozwolone dopiero po 23.) nie wpłynie negatywnie na budżety nadawców telewizyjnych. Nie zgadza się z tym nawet Telewizja Polska, która browarom zawdzięcza 3 proc. swoich przychodów reklamowych i obawia się, że nie znajdzie łatwo nowych klientów. Dziś reklamy piwa pojawiają się przy programach emitowanych od godz. 20 do 6 rano. Chętnie przed meczami piłkarskimi, reklamodawcy celują bowiem w męską publiczność.

Pozostało 84% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Wydarzenie na rynku alkoholi: włoski bitter przejmuje koniak
Przemysł spożywczy
Milka i Oreo znikają ze sklepowych półek. „Niedopuszczalne podwyżki cen”
Przemysł spożywczy
Ceny kawy i kakao biją rekordy. Żywność na świecie znowu drożeje
Przemysł spożywczy
Skażone przyprawy z Indii. Zarządzono kompleksowe kontrole
Przemysł spożywczy
2 mln butelek wody Perrier zniszczone. Wstydliwy problem Nestlé