Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Przemysł spożywczy

Nowy cydr od Żywca

Roœnie oferta lekkich alkoholi z jabłek. Grupa Żywiec wprowadza trzeci wariant smakowy pod markš Strongbow.
Fotorzepa, Roman Bosiacki Roman Bosiacki
Roœnie oferta lekkich alkoholi z jabłek. Grupa Żywiec wprowadza trzeci wariant smakowy pod markš Strongbow.

Czołowy producent piwa w Polsce rozszerza ofertę, ponieważ w przeciwieństwie do lagerów, popyt cydr w Polsce jest coraz większy. W 2015 roku wydatki na niego zwiększyły się o ponad 40 proc. Robi to tym chętniej, że brytyjska marka Strongbow, którš oferuje, cišgu niespełna roku obecnoœci w Polsce, zdobyła drugš pozycję.

- Marka weszła na rynek zdominowany przez jednego gracza i systematycznie rosnšcš konkurencję. Podjęliœmy wyzwanie oferujšc konsumentom doskonały smak cydru i umożliwiajšc im wybór dwóch wariantów - mówi Izabela Głodek, dyrektor marki Żywiec i cydru. - Dzięki temu już w pierwszym roku Strongbow osišgnšł status wicelidera rynku cydrów w Polsce. To satysfakcjonujšcy wynik bioršc pod uwagę, że w tym czasie sprzedaż w całej kategorii wzrosła o ponad połowę. Rozszerzenie rodziny o smak Dark Fruit jest więc naturalnym krokiem w kierunku pozycji lidera rynku.

Z badań Blind Product Test firmy Ipsos dla Grupy Żywiec z paŸdziernika 2015 r. wynika, że Polscy uważajš Strongbow za najsmaczniejszy cydr na polskim rynku. Nowy Strongbow z nutš czarnej porzeczki, dołšczy do wariantów gold apple i red berries.

Grupa Żywiec nie jest jedynš, która walczy o rosnšcy rynek cydru w Polsce. Markš z udziałami sięgajšcymi w nim 50 proc. jest Cydru Lubelski winiarskiej Grupy Ambra. Jej prezes Robert Ogór w rozmowie z „Rzeczpospolitš" powiedział, że chcš wykorzystać bogactwo polskich jabłek i rozwijać cydry jednoodmianowe, jak Cydr Lubelski z antonówki, który wprowadzili na rynek w ubiegłym roku.

- Ponadto wzorujšc się na tradycjach winiarskich, zamierzamy urozmaicać i wzbogacać produkcję cydru np. modyfikujšc procesy fermentacji, filtracji czy dojrzewania. Wierzymy, że nadal wiele da się zrobić bazujšc na tradycyjnych metodach produkcji. Ma to dla nas tym większe znaczenie, że tylko tak uda się wypromować polski cydr wysokiej jakoœci, który może odnieœć sukces eksportowy. Nie da się tego dokonać, konkurujšc np. cenš z cydrami wytwarzanymi na masowš skalę przez globalne koncerny – powiedział nam szef Ambry. Jego zdaniem cydr ma potencjał, aby jego roczna sprzedaż stanowiła nawet 2 proc. sprzedaży piwa, co stanowi na dziœ blisko 80 mln litrów. To daje duże możliwoœć dalszego rozwoju, bo na razie jest to zaledwie 0,3 proc.

ródło: ekonomia.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL